Minden busz, metró és villamos megállt a Blaha Lujza téren 2025. június 6-án, péntek délelőtt pontban 11:50-kor, gyakorlatilag egyszerre.
Vagyis bejött Karácsony Gergely fondorlatos terve, amellyel a kormányt próbálja zsarolni azután, hogy a Tiszával karöltve ismét bebizonyította: alkalmatlan a főváros vezetésére. A főpolgármester azonban képtelen mindezt beismerni, sőt azt az utasítást adta a BKK-nak, hogy állítsanak le minden járatot tíz percre. A sofőrök olvasták be a szöveget, amit utasításba kaptak: „Most 12 óráig itt fogunk állni a megállóban, nyitott ajtókkal, úgyhogy le lehet szállni. Mérem az időt, itt maradunk 10 percre” – mondta egyikük.
A végén még udvariasan, mintegy elhatárolódva főnökeitől, hozzátette: köszönöm szépen.
Az utasok sok helyen nem voltak ilyen elfogadóak.
Zengett a buszon a Karácsony k***ja be
– mesélte el, hogy mit hallott a buszon egy idős nő, aki a kényszerpihenőt, amivel meg kellett szakítania az utazást, a busz mellett várakozva töltötte.
Nem ő volt az egyetlen, aki leszállt, többen is így tettek.
Mondjon le Karácsony Gergely! Teljesen alkalmatlan, nem kellett volna kivenni a pénzt Rákosmentére, a BKV járatait kéne üzemeltetni
– mondta egy 40-es éveiben járó férfi.
Egy nő pedig azt mondta:
Ez így semmi esetre sem jó megoldás. Nem megállítani kéne a metrót, hanem jól beosztani a pénz
Egy fiatal férfi a leállás miatt idegesen beszélt. Nem véletlen, a leállás az egész napját felborította.
Éppen hogy csak be fogok érni a munkahelyemre, egyetlen pillanatom sem lesz kezdés előtt
– mérgelődött.
Botrány, hogy mások közlekedését akadályozzák
– közölte emelt hangon Nóri, egy középkorú nő.
Többen pánikba estek, főleg akkor, amikor le kellett szállni a járatról, amivel utaztak. A 30 fokban, a tűző napon több, mintegy ezer ember rekedt a Puskás Ferenc Stadion megállóban.
Itt is teljesen leállt a forgalom. Megállt a 3-as metró, az 1-es, több troli, és buszok is. Pillanatok alatt szinte lincshangulat alakult ki, már a leállás előtt is.
Karácsony Gergely tehet mindenről, mégis minket büntet
– mérgelődött egy középkorú férfi, aki pont munkába tartott. Pechére pont mára esett a délutános műszakja. „Jobban be kéne osztania a pénzt” – zsörtölődött tovább.
Nagyon ideges vagyok, kórházba kell mennem kezelésre, és fogalmam sincs, mikor fogok odaérni
– ezt már egy idős, nyugdíjas nő mondta.
Az általános vélemény az volt, hogy a BKK leállítás a lehető legrosszabb, amit Karácsony elrendelhetett.
Egy fiatal lánynak, aki szinte mindig autóval jár, pont ma kellett villamosra szállnia. Magából kikelve mondta el a véleményét.
Miért a kisembert kell büntetnie azért, mert ő nem tudja megoldani azt, amire az emberek felhatalmazták?
– kérdezte.
De nemcsak a BKK alkalmazottaknak volt kötelező engedelmeskedni Karácsony parancsának, vagyis, hogy álljon le minden járat, a sofőr nélkül közlekedő 4-es metró sem járt a parancsban megfogalmazott időben. Minden megállóban volt, aki leszállt a metróról, és idegesen sétált a peronon, mások a szerelvényen maradtak. A legtöbben a telefonjukat nyomkodva, beletörődve várták, hogy leteljen a tíz perces Karácsony-féle metróleállás ideje. A mozgólépcsőn csak azok tartottak a kijárat felé, akiknek valóban ott volt dolguk. Hiszen a legrövidebb megállók között is legalább két kilométer távolság van, a legtöbben pedig persze nem egy megállóra szállnak fel a metróra.
Amikor a metró újra elindult, jól kivehető volt, hogy mekkora kárt okozott a tömegközlekedésben Karácsony, hiszen a következő megállóban nagyobb tömeg várta az érkező szerelvényt. Nem véletlen, ebben az idősávban 3-4 percenként járnak a metrók, vagyis három biztosan kimaradt.
Karácsony a mostani akcióval akarja megmutatni, mit okozhat a finanszírozási válság a főváros működésében, és mivel járhat, ha nem közlekednek a járatok. Pedig a mostani helyzetről egyedül ő, és a vele mindenben együttműködő Tisza Párt tehet.
Amit jól tudunk: Budapest azért jutott csődbe, mert Karácsony Gergely a Tisza Párttal karöltve olyan költségvetést fogadott el, amelyben ötvenmilliárdos űr tátong. A főváros ugyanis a törvényileg meghatározott szolidaritási hozzájárulásnál ennyivel kevesebb pénzt tervezett be az idei büdzséjébe.
Ahogy azt is tudjuk, hogy a főpolgármester a csődközeli helyzet bejelentése után rögtön a szakszervezetekkel fenyegetőzött, mondván, sztrájkot helyeztek kilátásba. Aztán Karácsony „besöpört, mint a tájfun” és egyeztetést tartott, „harcra” hívta az alkalmazottakat.
Orbán Viktor ma reggel a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában elmondta:
Példátlan a főváros intézkedése, hogy tíz percre leáll a közösségi közlekedés.
Mint jelezte, akik vezetnek egy közösséget, azoknak az a kötelességük, hogy a közszolgáltatásokat eljuttassák az embereknek. A miniszterelnök nem látja észszerűnek, hogy az embereket büntetik.
Vergődésnek nevezte, hogy a város vezetése nem tud megbirkózni a kihívásokkal. Úgy vélekedett, hogy vezetői hibák vannak, nincs főpolgármester-helyettes, nincs költségvetés, a cégvezetők fogyóeszközök, nyakig ül a korrupcióban a főváros, a közgyűlésben történő eseményeket pedig zsibvásárnak nevezte.
Szentkirályi Alexandra a közösségi oldalán már a megmozdulás előtt reagált minderre. A kormánypárti képviselő szerint a városvezetés a felelősségvállalás helyett a budapestieket bünteti.
Lassan mindennap csődtájékoztatót hallhatunk, a legfontosabb cégek vezetői menekülnek, de a felelősség vállalása és a megoldás keresése helyett a főpolgármester csak mutogat. Holnap vajon miért nem fog felelni, mihez nem lesz köze Karácsonynak és a Tiszának? Szögezzük le: Karácsonyék, a Tisza és Vitézy szavaztak meg egy ötvenmilliárdos törvénytelen lyukat a költségvetésbe, és ők szórtak ki ötvenmilliárdot a rákosrendezői szeméttelepre
– osztotta meg a közösségimédia-felületein Szentkirályi Alexandra.
Ahogy az autóklub is reagált a mai megmozdulásra. Ők is elfogadhatatlannak tartják, hogy a Fővárosi Önkormányzat, politikai haszonszerzés céljából ellehetetleníti Magyarország fővárosának közlekedését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.