Fia halálát követően egy megtört szívű édesanya keserű szájízzel gondol vissza a hatóságok ügyintézésére, amely egy ember életébe került.
A 35 éves Martyn Wright 2022 decemberében hirtelen összeesett az otthonában, a walesi Cardiffban. Édesanyja, Claire és testvére, John megpróbálták megmenteni az életét, de a mentősök rengeteget késlekedtek.
John újraélesztette testvérét, majd hívta a segélyhívó központot és hívta édesanyját, aki 25 perccel később már a helyszínen volt. Miközben ketten próbálták megmenteni Martyn életét, fogalmuk sem volt, hogy a kirendelt mentősök még csak a közelben sincsenek. Később kiderült, hogy a segélyhívó diszpécser a hívást tévesen gyenge minőségűre tette a sürgős helyett.
Mentőautójuk egy másik incidens helyszínére ment emiatt. Bár kivizsgálták az ügyet, de végül azt állapították meg, ha ki is érkezik a mentőautó időben, nem változott volna a végkimenetel.
A családra Martyn halála után is rájárt a rúd, Claire szerint mindenki cserbenhagyta őket. A rendőrséggel, a halottkémmel, a biztosítóval, a háziorvossal, sőt még a temetkezési vállalkozóval is problémába ütköztek, aki rossz hamvakat adott át a családnak.
A híváskezelő diszpécsernek, a rendszer meghibásodása után manuálisan kellett volna beírnia a kódot a rendszerbe, amikor a mentőket Martynhoz küldte, így később újra kellett telefonálniuk, amikor már új mentőst hívtak ki.
A kiérkező mentős akkor jelent meg, amikor a két családtag éppen újraélesztést végzett Martynon.
Feljött a lépcsőn, mi pedig hátraléptünk, hogy odamenjen hozzá. Martyn fölé hajolt, ránézett, de hozzá sem ért, és azt mondta: »Ó, meghalt«
- idézi Claire szavait a Mirror.
John első hívásának kezelésébe számos hiba csúszott, amellett, hogy leminősítették az eset súlyosságát, mivel a diszpécser egy kevésbé képzett személy volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.