" Láttam a gyermekem holttestéről..." Kegyetlen részlet derült ki a debreceni halálos autóbalesetről

baleset
PUBLIKÁLÁS: 2025. július 04. 05:30
Bizonyítani tudja az elhunyt Mázló Attila édesanyja, hogy a fia biztonsági öve be volt kötve. Legalábbis ezt állítja Agócs Anna, aki a debreceni autóbaleset óta életcéljának tekinti, hogy a fia becsületét megvédje. A tragédia okozásával vádolt férfi ügyvédje azonban megbízott egy igazságügyi szakértőt, akinek véleménye cáfolja a gyászoló szülő álláspontját.

Nem telik el úgy nap, hogy ne gondolna gyermekére, a debreceni autóbalesetben elhunyt Mázló Attila édesanyja. A fiatal férfi 2023. január 7-én, hajnalban, éppen hazafelé tartott az autójával Létavértesre, amikor a Vágóhíd utcai vasúti felüljáróban összeütközött a szemközti irányból érkező Sz. Patrik luxuskocsijával. Attila az ütközés után az üléssel együtt kiesett a kocsijából és életét vesztette.

A debreceni autóbaleset tönkretette Mázlóék életét  Fotó: Gáll Regina

A baleset után Sz. Patrik kisebb sérülésekkel kiszállt a kocsijából, és szinte azonnal meglátta a saját autója roncsa mellett, holtan fekvő Attilát. A férfit halálos közúti baleset gondatlan okozásával vádolják. A Debreceni Járásbíróságon 2025. július 2-án, az ügyben tárgyalást tartottak. Az egyetemista kifejtette, hogy az ütközés előtti pillanatokból arra határozottan emlékszik, hogy mintegy 50-60 km/h-s sebességgel haladt.

A debreceni autóbaleset ügye még nincs lezárva

A tárgyaláson két, különböző álláspontot képviselő igazságügyi szakértő adta elő az álláspontját. Többek között abban nem értettek egyet, hogy pontosan meghatározható-e az ütközés helye. Ez azért nem lenne közömbös, mert az ütközés pontos helyéből kiderülne, hogy a két autó közül melyik sodródott át a másik sávba. 

Weingartner József, az Sz. Patrik ügyvédje által felkért igazságügyi, közeledési és gépjármű műszaki szakértő szerint nem lehet egyértelműen megállapítani, hogy ki okozta a balesetet.

- Minden iratot megkaptam, és egyértelműen kijelenthetem, hogy a rendőrség által, hasraütésszerűen megjelölt ütközési pont nem biztos, hogy helyesen lett meghatározva – mondta a Borsnak a szakértő, és hozzátette: a szakértői esküje tiltja, hogy olyan ügyeket elvállaljon, melyekben elfogult lenne. Weingartner hangsúlyozza, hogy éppen az esküje a garancia arra, hogy a szakvéleménye akkor se legyen elfogultan megírva, ha éppen a védelemtől kapta a megbízást.

Egy kocsit, szakadó esőben, halálos balesetnél nem lehet úgy megvizsgálni, hogy egyből kijelentik, hogy az állapota rendben volt. Azt azonban kijelenthetem, hogy egy megfelelő állapotú autóból az ülés nem szakadhat ki. Ebből következik, hogy az elhunyt fiú autójának fenéklemeze korrodált állapotban volt. Azt is kijelenthetem, hogy Attila nem volt bekötve, hiszen ha be lett volna, nem esett volna ki az ülésből

 – szögezte le a szakértő.

debreceni autóbaleset
Sz. Patrik nem érzi magát felelősnek  Fotó: Gál Regina

Agócs Anna, az elhunyt Attila édesanyja határozottan cáfolja Weingartner állítását.

A fiam soha nem vezetett biztonsági öv nélkül, és a baleset idején sem tette! Ezt nem csak onnan tudom, hogy ismertem őt! Láttam a gyermekem holttestéről, a boncasztalon készített fotót, melyen egyértelműen látszik a biztonsági öv által okozott zúzódás a fiam vállán és a felsőteste nagy részén

 – jelentette ki a gyászoló nő, aki azt is meg tudja magyarázni, miért szakadt ki Attila ülése a kocsiból.

- Túl nagy fizikai erők érvényesültek az ütközés során. Ugyanezért pattanhatott el az öv. A padlólemez olyan szinten deformálódott, hogy kiszakadt belőle az övtartó, ami a fiam csípőjénél rögzítette az övet. Ez a magyarázat arra, hogyan eshetett ki Attila az ülésből, a bekötés ellenére – jelentette ki Anna.

 

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.