A magyar nők önmaguk legszigorúbb kritikusai

Rossmann
PUBLIKÁLÁS: 2019. május 08. 17:31
Kihívásként, életcélként, feladatként élik meg a feléjük megfogalmazott elvárásokat a magyar nők – derül ki a Rossmann és a Kantar Millward Brown közös kutatásából. A 20-50 év közti korosztályba tartozó, drogériákat rendszeresen látogatók részvétel készült online kvalitatív felmérés szerint a válaszolók akkor érzik magukat 100%-ban nőnek, ha a főleg saját maguknak felállított mércének sikerül maradéktalanul megfelelniük.

Kihívásként, életcélként, feladatként élik meg a feléjük megfogalmazott elvárásokat a magyar nők – derül ki a Rossmann és a Kantar Millward Brown közös kutatásából. A 20-50 év közti korosztályba tartozó, drogériákat rendszeresen látogatók részvétel készült online kvalitatív felmérés szerint a válaszolók akkor érzik magukat 100%-ban nőnek, ha a főleg saját maguknak felállított mércének sikerül maradéktalanul megfelelniük.

Fiatal nők, kisgyermekes anyukák és háztartást vezető nők vallottak a nőiesség megélésével, az anyasággal és mindennapi kihívásaikkal kapcsolatos tapasztalataikról és gondolataikról az egyik vezető drogérialánc felmérésében.

Az eredményekből kiderül, hogy többségük az általános társadalmi elvárások mellett a saját maga számára felállított – gyakran a környezeténél sokkal szigorúbb – követelményeknek igyekszik megfelelni, ezek sikeres teljesítése esetén érzi magát 100%-osan nőnek.

Egyaránt fontos számukra a saját magukra és környezetükre vonatkozó igényesség, vagyis az ápoltság és a tisztaság érzése, az egészséges test és lélek fenntartása és a szeretteikről való gondoskodás.

Ezek a kihívások, életcélok a drogériai termékválasztásaikban is megjelennek. Önkifejezésük eszközeiként az ún. love termékeket tekintik – ami lehet valakinek a kedvenc parfümje, alapozója vagy samponja, de akár egy jó takarítószer is. Ezekhez a termékekhez a nők emocionálisan kötődnek: alapvető funkciójuk teljesítésén túl élvezetet és kényeztetést is nyújtanak számunkra vagy a szeretteikről való gondoskodást tudják kifejezni általuk.

A kutatásban résztvevők elárulták, „love” termékeik segítik őket a nőiességük megélésében: mindhárom célcsoport szívesen vásárol drogériai termékeket, én-időnek élik meg az akár heti rendszerességgel 20-30 percet jelentő nézelődést, válogatást. A válaszolók szerint a drogériában sok minden megtalálható, amire a testnek, léleknek és a háztartásuknak szüksége van, ezért a drogéria-látogatás és a drogériai termékek fontos szerepet töltenek be az életükben.

„Több mint harminc éve vagyok védőnő, és ezalatt rengeteg változott a várandósgondozás és a terhességhez, a kismamákhoz való társadalmi hozzáállás is. A babavárás csodálatos dolog, de nem érdemes túlmisztifikálni, hiszen az élet természetes velejárója. Fel kell készülni erre az időszakra, de a rugalmasság is elengedhetetlen” – tanácsolja Gellérthegyi Edit. Egy kismamám kész haditervet készített az első hónapokra, de mivel a baba ezt nem olvasta, a tervet a harmadik napon ki is kellett dobnunk. Nem szabad görcsösen az elvárásokhoz, a tervezett feladatokhoz ragaszkodni, és fontos, hogy ne hagyjuk, hogy összefolyjanak a napok, hogy úgy érezzük, mindig ugyanazt csináljuk. Nagyon fontos kimozdulni! Ha csak a picivel indulunk sétálni, már akkor is szebben öltözünk fel, kicsit jobban figyelünk a megjelenésünkre, igyekszünk nőként is komfortosan érezni magunkat. Örömmel tapasztalom, hogy egyre több apuka segít ebben a párjának. Ma már szeretnének aktívan részt venni a gyermekvállalásban, nevelésben: legyen szó a szakirodalom tanulmányozásáról, a védőnői tanácsadásra járásról vagy a házimunkáról. Az ő támogatásuk is szükséges ahhoz, hogy az anyukáknak legyen idejük magukkal foglalkozni, hogy megélhessék nőies oldalukat” – tette hozzá a szakértő.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.