Trendi dohányzásellenes reklámokat a tiniknek!

friss hírek
PUBLIKÁLÁS: 2010. november 10. 00:00
A dohányzásellenes programok során jobb taktikát kell alkalmazni, mint pusztán azt ismételgetni a tizenéveseknek, hogy szokjanak le.

A dohányzásellenes programok során jobb taktikát kell alkalmazni, mint pusztán azt ismételgetni a tizenéveseknek, hogy szokjanak le.

?Ha csak azt mondogatjuk nekik, hogy a dohányzás rossz szokás, a társadalom peremére szorítjuk őket? ? nyilatkozta az EU ACCESS programjának osztrák koordinátora, Sebastian Bohrn-Mena. A 10 európai ország egészségügyi szervezeteit tömörítő ACCESS programot 2009-ben indították meg, hogy a fiatal dohányosok leszoktatásának módszereit kutassa.

A jelentés szerint az a cél, hogy ne arról beszéljenek a fiataloknak, mit kell csinálni, hanem hagyni kell őket meghozni saját döntéseiket. A dohányzásellenes kampányoknak sokkal inkább a fiatalokra kell szabni, hogy a hagyományos médián és az interneten kívül azokon a helyeken is el lehessen érni őket, ahol a legtöbb időt töltik, például az iskolában, a sportklubokban vagy a szórakozóhelyeken.13470A szerzők azt javasolják, hogy a kampányok szervezői használjanak olyan nyelvezetet, ami jobban illik a kamaszok zenei ízléséhez, divatvilágához és szórakozásához, és szükség esetén ösztönzéseket, például mozikuponokat is vessenek be a cél érdekében.

Az Európai Bizottság adatai szerint Ausztriában a 17 évesek fele, és a 15 éven aluliak 25 százaléka dohányzik.

Othmar Karas, az osztrák Hilfswerk egészségügyi szervezet elnöke szerint sokkal többet kell tenni a probléma orvoslására. ?Fel kell tennünk a kérdést, miért kezdenek dohányozni a fiatalok? ? állítja. Karas úgy véli, hogy egy egész Európára kiterjedő dohányzási tilalom még nagyon távol van. ?Jelen pillanatban nem látom, hogy a többség támogatná ezt? ? állítja.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.