A jelentéktelen e-mailek növelik a munkahelyi stresszt

friss hírek
PUBLIKÁLÁS: 2010. november 15. 00:00
Egy az IBM által szponzorált kutatás eredményei szerint az e-mail forgalom jelentősen növeli a munkahelyi stresszt.

Egy az IBM által szponzorált kutatás eredményei szerint az e-mail forgalom jelentősen növeli a munkahelyi stresszt.

A kutatás 629 menedzser megkérdezésével vizsgálta a munkahelyi stressz és a napi e-mail forgalom kapcsolatát, és a résztvevő vezetők 45%-a úgy nyilatkozott, hogy a túl sok, semmilyen jelentőséggel nem rendelkező e-mail bizony növeli a munkahelyi stresszt.

A megkérdezettek 7%-a szerint ez a jelenség elképesztően zavaró, míg a menedzserek 50%-a szerint a megválaszolatlan e-mailek ugyanolyan stresszfaktorok, mint a nagy e-mail forgalom. A felmérések szerint munkavállalók 48%-át érinti a folyamatos e-mailekre válaszolgatásból adódó stressz, míg az 500 főnél több munkatárssal dolgozó cégeknél ez az arány már 54%-ot is kitesz.13615Mindezek mellett a válaszadók egyöntetűen annak a véleményüknek adtak hangot, hogy az e-mail máig a legszélesebb körben használható együttes munkavégzésre alkalmas eszköz, a baj csupán az, hogy sokszor rosszul használják, illetve túlságosan nagymértékben, ami pedig olyan plusz munkahelyi stresszhez vezet, ami egyébként elkerülhető lehetne.

A felmérésben résztvevők 75%-a már legalább egyszer küldött e-mail üzenetet olyan személynek, akinek nem kellett volna, és a mindenkinek válaszolás, illetve az egyszemélynek küldött válaszüzenetek hibás használata is ugyanilyen jellemző. De az is a stressz káros hatásairól árulkodik, hogy a válaszadók 49%-a már biztosan írt olyan tartalmú üzenetet hivatalos kommunikációként is, amelyet később megbánt.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.