A szín olyan jelenség, amely életünk minden pillanatában körülvesz bennünket.
Ébrenlétünk óráiban a természet, a színek hatalmas skálájával kényeztet minket: virágok, fák, sziklák, ásványok lenyűgöző formájában. Gondoljunk a madarak változatos tollazatára és a sokszínű mintázatokra, ami az állatok és csúszómászók millió faját jellemzi. Éjszaka, amikor alszunk, a színek megjelennek az álmainkban és a nap 24 órájában saját elektromágneses mezőnk, az auránk az örökké változó színek hosszú sorával borít be minket, amelyek egy része a fizikai test rendszereinek, a prána energiájával való feltöltődéséért felelős.
Frank Alper által vezetett atlantiszi kutatások szerint, az atlantisziak használták a fényt és a színeket a gyógyászatban. Alper kör alakú templomokról számol be, amelyek külső peremén gyógyító szobák voltak. E templomok teteje egymással érintkező kristályokból készült, amelyek megtörték a fényt, és ez által a spektrum színeivel töltötték meg a templomot. Az atlantisziak gyógyító technikákhoz speciális geometriai mintákat is kifejlesztettek, amelyeket kristályok segítségével hoztak létre. Ezekkel erősítették fel a használt színek vibrációs energiáját.
Napjainkban újra bevezették a színeket a gyógyítás ősi művészetébe, színpunktúra formájában. Ez annyit jelent, hogy a megfelelő színt fény formájában bevezetik az akupunktúra pontokba. Ezt a technikát a tudós, Peter Mandel fedezte fel, és dolgozta ki. Felismerte, hogyha színes fényt fókuszálunk a bőr akupunktúra pontjaira, erőteljes gyógyító impulzusok jönnek létre mind a fizikai, mind az energiatestekben. A színeket a hangokkal együtt használták az ősi Görögországban.
A színek és hangok nagyon szoros kapcsolatban állnak egymással. Mindkettő vibrációs energia, és a spektrum minden egyes színe annak bármely árnyalatával együtt megfeleltethető egy bizonyos hangnak. A színek használata mellett a napfénykezelés (helioterápia) is bevett szokás volt a görögök és rómaiak körében, akik a kutatások szerint elsőként jegyezték le ennek elméletét és gyakorlatát. A görög város, Heliopolisz gyógyító templomairól vált híressé, amelyeket úgy építettek, hogy a napfényt a spektrum színeire törje meg az atlantiszi és egyiptomi templomokhoz hasonlóan.
A huszadik század elején a színek vizsgálatába kezdett az okkultista, filozófus, tanár és vallási vezető Rudolf Steiner is, akinek meggyőződése volt, hogy a szín egy létező entitás, és hogy minden színnek speciális spirituális jelentősége van.
Steiner az állította, hogy a színek rendkívül fontos szerepet fognak játszani a huszonegyedik század orvostudományában.
A fő színek, amelyekkel dolgozott: vörös, kék, sárga, zöld, fehér, fekete és barackvirágszín voltak. Ezeket két kategóriába sorolta. A vöröset, kéket és sárgát aktív színeknek nevezte, a fehéret, feketét, zöldet és barackvirágszínt pedig képi színeknek. Matematikai alakzatokhoz kapcsolata őket, mert úgy vélte, a forma ereje erősíti a színek gyógyító hatását. Steinertől eltérően Max Luschernek, a Bázeli Egyetem egykori pszichológia-professzorának az a meggyőződése, hogy a színek gyógyíthatnak, de elő is idézhetnek mind fizikai, mind lelki betegségeket. Luscher úgy véli, a páciens alapvető személyiségjegyeire közvetlenül utal az, hogy milyen színeket kedvel, utasít el, vagy ítél semlegesnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.