A kutatási eredmények szerint észrevehetően javultak az olvasási képességei azoknak a másodikos kisgyermekeknek, akik a nyáron hangosan felolvastak kutyájuknak. Sőt, nem csak az olvasási képességeik, de az olvasáshoz való hozzáállásuk is pozitív irányba változott. Ugyanakkor azok a gyerekek, akik felnőtteknek olvastak, mind a két területen rosszabbul teljesítettek a nyár végére.
A Tufts Egyetem Cummings Állatorvosi Iskolájának kutatásában különböző szinten olvasó másodikosok vettek részt. Tavaly nyáron a gyerekeket véletlenszerűen csoportokba osztották: az egyik csoportban a gyerekeknek öt hétig, hetente egyszer fél órát kellett felolvasniuk a kutyájuknak, a másik csoportban pedig hasonló gyakorisággal, de egy felnőttnek kellett felolvasniuk.
A terápiás kutyákat előzőleg az Olvasás Oktatási Segítő Kutyák (R.E.A.D.) program keretében képezték ki. A kutatók meglepődve tapasztalták, hogy az átlagosnál rosszabbul olvasó kutyás kisiskolások esetében nem történt jelentős javulás az olvasási képességek tekintetében.
"Úgy tűnik ez a mostani kutatás több kérdést vet fel, mint amennyit megválaszol" - nyilatkozta Dr. Lisa Freeman, aki hozzátette, reméli, hogy hamarosan valódi válaszokat is kaphatnak, hiszen az olvasási program a helyi könyvtárban folytatódik.
A kutyás gyerekek azonban minden esetben kitartóbbak voltak. A felnőtteknek olvasó résztvevők egyharmada a kísérlet vége előtt kilépett a kutatásból, a kutyások azonban mind végigcsinálták az öthetes programot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.