Két londoni intézmény közös kutatása arra derített fényt, hogy a második dózis beadását követő 12 hónapon belül szükség lehet a booster oltásra a Pfizer vakcinájából.
A University College London és a londoni Francis Crick Intézet 2021 januárjában 250 önkéntessel elvégzett egy vizsgálatot, melyben arra keresték a választ, miképp változik a páciensek neutralizáló antitest-termelődése a Pfizer-vakcina beadása után, és ez milyen következményekkel járhat az oltások jövőbeli beadására.
A Lancet című orvosi lap még június elejénközöltea kutatási eredményt. Azt mutatta, hogy
MINÉL IDŐSEBB VALAKI, ÉS MINÉL TÖBB IDŐ TELIK EL AZ OLTÓANYAG MÁSODIK DÓZISÁNAK BEADÁSA UTÁN, ANNÁL NAGYOBB ESÉLLYEL CSÖKKEN A DELTA- (INDIAI) ÉS A BÉTA- (DÉL-AFRIKAI) VARIÁNSOK ELLENI NEUTRALIZÁLÓ ELLENANYAG-TERMELŐDÉS.
A statisztikai összefüggés azt igazolja, hogy bizonyos idő elteltével be kell majd adni a harmadik, úgynevezett booster oltást a Pfizer-vakcinából, elsősorban azoknak, akik a kockázati csoportba tartoznak, például az időseknek és krónikus betegeknek. Ennek az oltásnak természetesen tartalmaznia kell majd az új variánsokat is.
Az oltások adta immunitás hosszáról a Szputnyik V-t kifejlesztő Gamaleja Intézetet vezető Alexander Ginzburgnyilatkozott az orosz hírügynökségnek a közelmúltban: szerinte legalább két évig véd az orosz oltóanyag a Covidtól. A kínai Sinopharm is vizsgálja az immunitás hosszát, de még nem adtak ki eredményt.
Új, Qatar-ból származó adatok egyre erősebb bizonyítékkal szolgálnak arra vonatkozóan, hogy a Pfizer koronavírus vakcina képes megállítani az aggodalomra okot adó vírus-változatokat.
A Pfizer elnök-vezérigazgatója, Albert Bourla is arról beszélt idén áprilisban, hogy a második dózis beadásától számított 12 hónapon belül nagy valószínűség szerint szükség lesz a harmadik adag beadására. A Nemzeti Népegészségügyi Központ az ügyben aztnyilatkoztaaz RTL Klubnak, hogy jelenleg nincs ilyenre lehetőség, és aki ettől eltér, szabályt szeg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.