Meghan Markle legújabb üzleti lépése komoly visszhangot váltott ki a PR-szakmában, és többen úgy vélik, ez lehet a vég kezdete számára, legalábbis influenszerként. A sussexi hercegné új online boltját a hét elején indította el, ahol kedvenc divat- és szépségápolási termékeit ajánlja követőinek – az eladások után pedig jutalékot kap. Bár ez a fajta értékesítés az utóbbi években egyre népszerűbbé vált a brit influenszerek körében, Meghan lépéseit sokan furcsának, sőt kínosnak tartják.
Egy bennfentes úgy fogalmazott, hogy a „Meghan, a humanitárius” narratíva mostanra teljesen összeomlani látszik. Szerinte egyszerűen nem összeegyeztethető az intézményrendszerek lebontásáról, nők jogairól és humanitárius ügyekről szóló beszédek után közvetlenül azzal folytatni, hogy valaki luxustermékeket értékesít. Ez a fajta éles váltás zavarba ejtő, és nehezen védhető - írja az Express.
Mások azt emelték ki, hogy bár Meghan korábban is foglalkozott jótékonysági munkával, ez nem volt valódi mozgatórugója. A legnagyobb problémának azt tartják, hogy nincsenek tisztán meghúzott határok a hercegné márkája és a munkája között. Egy iparági szereplő azt is hozzátette, hogy a közösségi média-fókuszú, „vedd meg, amit én hordok” típusú tartalmak miatt Meghan jelenleg úgy tűnik, mintha megragadt volna a 2014-es Instagram-világában.
Chad Teixeira PR-szakértő szerint Meghan mostanra teljesen ledobta az álarcot: már nem próbál többnek látszani egy jól öltözött influenszernél. Véleménye szerint nincs szégyen a marketinges stílusában, de nem kell azt sem tettetni, hogy ez valamilyen grandiózus újrakezdés lenne. Úgy véli, a hercegné utat váltott: a világot megváltó beszédektől a kabátokra adott kedvezménykódokig jutott. A PR-világ szereplői egyetértenek abban, hogy Meghan stratégiája jelenleg iránytalan, következetlen, és nem közvetít világos célt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.