Négy rendező, négy kortárs író – Madách Imre drámai költeményét gondolták újra Az ember tragédiája 2.0 címen a székesfehérvári Vörösmarty Színházban. Hogy sikerült a bemutató?
Nyugodtan kijelenthetem, hogy gigantikus vállalkozás a 2.0. Madách fantasztikus drámáját a kortárs írók ültették át századunkba, és Márton Lászlónak köszönhetően Ádámként Picasso bőrébe bújhattam. Még táncórákat is vettem, így mondhatom, eltáncoltam a zseniális festőt. Csodálatos este volt, megható. Képzelje el, egyszerűen nem akartak leengedni bennünket a színpadról, hosszú percekig zúgott a vastaps, pedig már tizenegy felé járt az idő.
Nem féltek attól, hogy a közönség elunja magát a négy és fél órás előadás alatt?
Reméltük, olyat látnak, hogy nem érzik majd az idő múlását. Csodálatos este volt, megható. Képzelje el, egyszerűen nem akartak leengedni bennünket a színpadról, hosszú percekig zúgott a taps, pedig már tizenegy felé járt az idő.
Lehet, a közönség is legalább annyira ki volt már éhezve a színházra, mint önök, színészek?
Annyi bizonyos, hogy egy kicsit megszállottnak kell lenni ahhoz, hogy valaki több mint négy órát végigüljön a színházban. De nagyon bízom abban, hogy akik szeretik a színházat, szeretik a jó előadásokat, eljönnek, és megnézik a darabot.
Egyébként hogyan bírta a koronavírus miatti kényszerszünetet, mennyire viselte meg a színháznélküliség?
A szerencsésebbek közé tartozom, mert online játszhattam a színházban, és egy tévéfilmet is forgattam. De ezzel együtt idén nyáron már elvonási tüneteim voltak, nem bírtam volna ugyanazt végigcsinálni a szabadidőmben, mint egy évvel ezelőtt. Tavaly ugyanis kertészkedni kezdtem, magaságyást készítettem, paprikát meg zöldséget termesztettem. Aztán szinte az egészet felzabálták a poloskák. El is ment az egésztől a kedvem. Nagyon elkeseredtem, de aztán szerencsére fordult velem a világ.
Mi történt?
Mivel a pandémia gátat szabott például a balatoni nyaralásomnak is, idén bepótoltam mindent. Hedonista módon csak olyasmi került nálam a középpontba, ami örömet okoz. Sikerült feltölteni a merülő akkumulátort, sokat voltam együtt a családdal, a lányommal és a fiammal is több időt tudtam eltölteni. Szóval semmiben sem hasonlított a tavalyi nyárhoz.
Szóval nem kell attól tartani, hogy Gáspár Sándor a színház helyett a jövőben zöldséget fog termeszteni?
Nem váltok, megmaradok színésznek. Szerencsére a szeptember jó sűrűre sikeredett, három bemutató is volt az elmúlt hetek során, a Radnóti Színházban, az Eiffel-műhelyben és Fehérvárott volt premierem. Na és játszottam a Rózsavölgyi Szalonban is.
Láthatóan nem hízott el a karantén alatt. Beoltatta magát?
Természetesen. A fertőzés elkerült, nem lettem beteg, minden rendben van. Jól érzem magam a bőrömben.
Akárcsak a színpadon.
Örülök, hogy a színházak, a rendezők nagy feladatokkal látnak el. Mondhatom, hatalmas súlyt pakolnak a vállamra. De bírom a terhelést, és várom a további kihívásokat. Addig pedig játszom a már futó darabokban, és élvezem a közönség szeretetét meg a tapsot.
Gáspár Sándor (Kossuth- és Jászai Mari-díjas színész, érdemes művész)
Született: 1956. április 9., Szentes
Öccse: Gáspár Tibor színész.
Gyermekei: Gáspár Kata színész (34 éves) és Gáspár Gergely zenész (39 éves).
1979-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, ahonnan a Vígszínházhoz szerződött. A budapesti Katona József Színház alapító tagja volt, játszott a Művész Színházban, az Újszínházban, 2013-tól a székesfehérvári Vörösmarty Színház tagja.
Legnépszerűbb filmjei: Üvegtigris 1–3., Csapd le csacsi! Világszám!, Egy bolond százat csinál, Roncsfilm.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.