A kilencvenes évek legsikeresebb előadójának döcögve indult a karrierje. A későbbi Király a legkisebb királyfiként próbálta bevenni a Kádár-kori popzene erős bástyáját, az Országos Rendező Iroda (ORI) komor Vörösmarty téri épületét, de rohamait rendre visszaverte a bizottság, nem kapta meg az előadó-művészi működési engedélyt, amely arra jogosította volna, hogy gázsiért léphessen fel. Helyzete mindaddig reménytelennek tűnt, míg a nagy előd, Korda György be nem került a bizottságba.
Gyuri bácsi emlékei szerint a 17 éves Jimmy addig soha nem látott módon magnetofont vitt magával a vizsgára, azzal kísérte magát. Ez nem volt szokás, mindenki zongorával adta elő a produkcióját. A bizottság tagjai kifogásolták, hogy nem hangszerrel érkezett vizsgázni, sőt azt is, hogy szokatlan a külseje. A befutott énekes azonban rögtön meglátta a tehetséget a fiatal pályatársban.
– Anno, az ORI-ban a vizsgabizottság elnöke voltam, és Jimmynek – akit akkor még nem ismertem – nem akarták megadni az előadói engedélyt. Ekkor felszólaltam, és azt mondtam, felállok és kimegyek, ha nem adják meg ennek a tehetséges embernek a lehetőséget! Így végül megkapta az engedélyt – idézte vissza a Borsnak az esetet Korda György.
* * *
Hogy milyen viszonyban volt az engedély kiadása után Korda György és Zámbó Jimmy? Kiderül a cikk folytatásából, ami csütörtökön jelenik meg a Bors Az ismeretlen Jimmy című mellékletében. Keresse a Bors csütörtökön megjelenő számát, amiben három lap vár Önre egyszerre!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.