A Star Academy folyamatos mélyrepülése hetek óta téma a magyar sajtóban, ki-ki vérmérséklete szerint szánakozva vagy kárörvendve figyeli a műsor megállíthatatlannak tűnő bukását. Az okokról valószínűleg a TV2 Róna utcai székházában is hangos viták folynak.
Mert látszólag minden adott volt a sikerhez: pénz, paripa, fegyver. A hírek szerint 1,3 milliárdot áldozott a csatorna a show-ra, ami a nézettségi adatokat ismerve ablakon kidobott pénz. A keddi összefoglalót példátlanul kevesen, a nézők 4,8 százaléka kísérte figyelemmel, ami egy átlagos kis csatorna nézettségével azonos: ugyanazon a napon a teljes lakosság 5 százaléka nézte például az X- Akták ismétlését a Viasat6-on vagy a Dr. Csontot a Cool TV-n.
A miértek boncolgatása közben a tévés szakemberek arra jutottak, hogy hiba volt egy tehetségkutatót realityvel ötvözni. Hiszen aki énekes akar lenni, az nem fogja részegen, jakuzziban mutogatni magát, aki viszont valóságshow-hős szerepére vágyik, általában csak egyetlen dologhoz ért, hogy botrányosan viselkedjen. Nem véletlen, hogy a Star Academy elôadói nem igazán tehetséges énekesek, középszerűen, hamiskásan adják elő a dalokat, így a néző számára szinte mindegy, melyikük nyeri a versenyt.
A kínos blamázs felveti a kérdést, hogy ha ilyen tüntető érdektelenséget vált ki, miért tartják képernyőn? A Bors úgy tudja, a TV2-nél több válságstáb is lázasan dolgozik azon, hogy megoldja valahogy a helyzetet, helyreállítva a csatorna megtépázott presztízsét.
Megkerestük a TV2-t, hogy megtudjuk, mit terveznek a Star Academy nézettségi számainak feljebb tornászása érdekében. Van-e kész terv a megoldásra? Keresnek-e felelőst, felelősöket? És azt is, hogy a csatorna szerint mi az oka annak, hogy mélyen a várakozások alatt teljesít a műsor?
A kérdéseinkre azonban több napja nem kapunk választ.
A kandalló is nézettebb
A Bors két éve írt arról, hogy mekkora siker lett a kábelszolgáltatók körében az a mozgókép, melyen az aktuális évszaknak megfelelő életképet láthatunk végtelenített verzióban. Télen például kandallóban pattogó tüzet, amelynek két évvel ezelőtt alkalmanként több százezres nézőközönsége volt, átlagosan 7 százalékos közönségarányt tudott produkálni.
Összehasonlítani persze nem lehet a Star Academyvel, hiszen nem egy időben mérték a nézettséget, de plasztikusan megmutatja, mennyit jelent a tehetségkutató valóságshow 4,8 százaléka.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.