A tini szerint a színész a mai napig életben lenne, ha az autógyár betart minden biztonsági intézkedést.
Paul Walker 2013 novemberében vesztette életét: a Porsche Carrera GT, amiben ült (és amelyet Roger Rodas, a kocsi tulajdonosa vezetett), egy lámpaoszlopnak, majd egy fának csapódott és kigyulladt. A 16 éves Meadow Rain Walker által benyújtott dokumentumok szerint az autógyár nagyban felelős a sztár haláláért, ugyanis az autónak nem volt megfelelő stabilizáló rendszere, és azok a biztonsági berendezések is hiányoztak belőle, amik hasonló baleseteknél a kocsi lángra kapását akadályoznák meg. A fiatal lány és ügyvédei azt mondják: a becsapódáskor Walker biztonsági öve be volt kapcsolva, a hatalmas erejű ütközés eltörte a bordáját és a medencecsontját, másfél perce lett volna a sportautó kigyulladása előtt kiszabadulni, de csapdába esett.
A hivatalos rendőrségi vizsgálat szerint Walker halálát nem mechanikai hiba, hanem gyorshajtás okozta - ám meg kell említeni, hogy az ügyben felkért szakértők pont a beperelt Porsche cég szakemberei voltak. Arról is folyik a vita, hogy a Porsche gyár tisztában volt vele, hogy a Carrera GT régóta instabilitási problémákkal küzd, és különféle ellenőrzéseken nem esett át. Meadow ügyvédei azt állítják, hogy a Porsche könnyedén megoldhatta volna a problémát a többi modellre jellemző színvonalú stabilitási rendszer telepítésével.
Eközben Paul Walker lánya negyvenévesen elhunyt apja emlékére alapítványt hozott létre, amely segítene azon tiniknek, akik az óceán szerelmesei, úgy, ahogy Paul Walker is az volt.
– Rettenetesen büszke vagyok, hogy létrehoztam a Paul Walker alapítvány a születésnapján – írta. – Nem tudok elképzelni jobb módot arra, hogy megünnepeljem az édesapámat – jelentette ki a fiatal lány. – A szenvedélye volt az óceán, az állatok megmentése, az emberek megsegítése és a spontán jóakarat.
Paul Walker egyébként tengeri biológiát tanult a főiskolán, mielőtt színész lett, hetekkel tragikus halála előtt egy cápákról szóló tévéshow-ban forgatott.