A brit királyi család tagjait a világon majdnem mindenütt ismerik, nevükkel pedig szinte bármit el lehet adni. Mostantól azonban hivatalosan is branddé vált Katalin hercegnő és Vilmos herceg.
Nem túlzás azt állítani, hogy 2011-es esküvőjük óta a világ legismertebb házaspárja Katalin hercegnô és Vilmos herceg. Első fiuk, György születését az egész bolygó figyelemmel kísérte, és az újdonsült család tulajdonképpen már nagy értékkel bíró márkanévnek számít. Amin az ő arcképük szerepel, legyen az bármilyen apró csecsebecse, az jó eséllyel pénzt hoz, ám a párosnak éppen ezért vigyáznia kell a jó hírnevére is.
Ebből az apropóból mind a hercegnô, mind a herceg a Beckham házaspár vagy Kate Moss példáját követve cégeket alapított, amivel személyes márkanevüket, brandjüket megvédhetik a visszaélésektől.
– Ez a lépés lehetővé teheti számukra, hogy csak olyan termékeket adjanak el a nevükkel, amelyeket hivatalosan a cégeik is jóváhagytak, sőt így már jogi úton is megakadályozhatják, hogy visszaéljenek a képmásukkal. Katalin és Vilmos cégei a hagyományos értelemben nem folytatnak kereskedelmet, és nem pénzkeresésreszolgálnak, hanem arra, hogy megvédjék a nevüket – nyilatkozta Paul Walsh jogi szakértő a Daily Mailnek.
Persze ez nem jelenti azt, hogy teljesen eltűnhetnek a brit üzletek polcairól a hercegi pár vagy gyermekük, György herceg nevével ellátott gagyik, ugyanakkor a jótékonysági akcióikat nagyban elősegítheti a cégalapítás, hiszen nemegyszer próbáltak már jóhiszemű embereket megvezetni a nevükben.