Merje valaki azt mondani, hogy Puzsér Róbert egyéniségére senki sem vevő! A kritikus hazánk legnagyobb mozihálózatának reklámarca lett, ám ahelyett, hogy eladta volna magát kilóra, saját fejlesztésű kvízjátékával kultúrmissziót vállalt.
Óriási plakát hirdeti: Puzsér Róbert kvízjátékával akár autót is nyerhetnek a film szerelmesei. A Csillag születik zsűritagja Reklámtörvényszék című videoblogjában számtalan hirdetésről kifejtette már lesújtó véleményét. Legutóbb, Facebook-oldalán pedig hazánk egyik tinisztárját szólta le, amiért a fiatalok kedvence energiaitalt reklámoz legújabb klipjében. Többek között ezért is furcsa, hogy a Cinema City kedvéért most ő maga is kampányarc lett. Felmerül a kérdés: a kritikus vajon elveit feladva, busás gázsiért cserébe teljesen meghasonlott?
– Kultúrmissziót vállaltam. Eddig is hasonló, a valaha volt legkiválóbb filmekkel kapcsolatos projektekben vettem részt, ezúttal sincs ez másként. A hét mesterlövésze című rádióműsorban, illetve rendezvénysorozaton már bemutattuk minden idők legjobb filmjeit, ezekből állítottam össze az ominózus kvízt. Aki megnyeri a versenyt, elmondhatja magáról, hogy a legkiválóbb filmek szakértője – nyilatkozta a Borsnak Puzsér, aki a téma kedvéért még sajtócsendjét is felfüggesztette.
A kritikus tehát egy elmés csavarral, értéket közvetítve domborít a kvízkampányban – ezzel pedig több legyet üt egy csapásra. Amellett, hogy a
piacgazdaság elveit nézve, nyilvánvalóan sztárgázsit kapott a Cinema Citytől, hitelességét megőrizve a reklámszakmának is bemutatott.
Puzsér, aki a kampányhoz készült fotókon különböző jelmezekben – például szkafanderben – szerepel, így nyilatkozott erről: – A képek különböző műfajokra hajazva készültek. Az egyik fotó a Keresztapa című film előtt tiszteleg, a szkafanderkosztümös kép pedig a 2001: Űrodüsszeia mintájára készült.
Sztárgázsit kaphat
Kérdésünkre, hogy az általa említett „kultúrmisszió” kifizetődő-e, a kritikus annyit válaszolt, a kultúra mindig kifizetődő, ha nem anyagilag, akkor erkölcsileg.
A Bors által megkérdezett marketingszakemberek szerint egy ilyen kampányért minimum két-hárommillió forint ütheti a reklámarc markát.