Megszűnik az iskolabusz egy magyarországi kistelepülésen, írja az Origo, emiatt a kisiskolások egy forgalmas úton hosszasan gyalogolva jutnának csak el a közeli város iskolájáig. A szülők félnek, petícióznak, de ötlet egyelőre nincs, hogy alakulhatna át a menetrendszerű Volán-járat „iskolabusszá”, és hogy lehetne a buszmegálló és az iskola közti távolságot biztonságosan megtenni.
Ismét lehet nevezni a környezetünkben élő, „példaképül” állítható nőket a számunkra kissé vicces nevű Aranyanyu-díjra, amiről a life.hu írt. A Rácz Zsuzsa író és a Richter közös kezdeményezése „hétköznapi hősöket” keres, olyan nőket, akik valami kiemelkedőt tettek saját környezetükben. 2014-ben hat nő veheti majd át a kétszázezer forintos pénzjutalmat és a Richter Aranyanyu Díjjal járó elismerést.
Az oktatáspolitikai irányítást ekézik különféle hírportálok ma, elsőre a 444.hu oldalán lehet megnézni azt a bohózatot, amiben közmunkások, diákok és egyéb szereplők igyekeznek a tankönyvek elosztásának logisztikáját menedzselni. Már a cím arra utal, hogy ez nem nagyon fog nekik előreláthatóan sikerülni.
Ónody-Molnár Dóra se bánik kesztyűs kézzel az oktatásirányítással: nemes egyszerűséggel „inasképzésnek” nevezi a nol.hu-n megjelenő cikkében a szakképzés tervezett átalakítását, amihez a „gazdaváltás” is hozzájárulna: a KLIK-től a jövőben a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) veheti át ezeket az intézményeket. „A múlt héten közölte éppen a Nemzetgazdasági Minisztérium, hogy „előkészítő munkacsoport” jött létre a szakképzéssel foglalkozó iskolák átvételére a Klebelsberg Intézményfenntartó Központtól (Klik). Az előző ciklusban meghirdetett Széll Kálmán Terv már kijelölte a társadalom- és oktatáspolitikai utat: növelni kell a szakmunkások arányát, csökkenteni a felsőoktatásban tovább tanulók arányát.”- írja a szerző.
Szintén a nol.hu-n jelent meg egy érdekes interjú ugyanezen szerző tollából Vass Vilmos oktatáskutatóval, amely szerint aki szerint a hatalom betanított munkásnak tekinti a pedagógusokat és az intézményvezetőket. Az interjúalany idézte a 60-as, 70-es évek pedagógustársadalmának reakcióját az akkori központosítási törekvésekre: „Az első válasz a – vasfüggöny ellenére – a nemzetközi nyitás volt. Magyarország az 1960-as évek végétől, különösen az 1970-es években megtalálta a lehetőségeket arra, hogy a nemzetközi neveléstudományi folyamtokban részt vegyen. Ezt többek között a pedagógiai értékelés területén Kiss Árpádnak köszönhetjük. Nem tudom hogyan, de meggyőzte a politikai vezetést arról, hogy érdemes tanulni a nyugati folyamatokból. A másik válasz alulról jövő kezdeményezés volt: hihetetlen erővel indultak el a kísérleti, innovatív programok. Diákok, pedagógusok, iskolavezetők, a három T-re válaszul kitaláltak valami mást. Mindenekelőtt azért, hogy a centralizált rendszer szürkeségét megváltoztassák. A három T világa ugyanis az alattvalók szürke pedagógiája és egyszínű iskolája.”
Még mindig iskola, de már egészen máshol: a Határátkelőn egy posztoló az indiai magániskoláról ír, ahová a csemetéket beíratta. Ha valaki ismeri a brit oktatási rendszert (vagy legalább a Harry Potter-regények világát), hamar felismerheti ezek erőteljes jelenlétét a bemutatott indiai suliban. A posztoló egyértelműen lelkesedik a megismert rendszerért, amit a gyerekek is szeretnek.
Apa, kezdődik...! -kommentálta valamelyikünk az Index hírét, amiből kiderült, jogdíjfizetési és egyéb problémák miatt már az iskolaév valódi kezdete előtt leálltak az e-naplók. Ebben az elektronikus dokumentumban tartják nyilván a tanórákat, jegyzik a hiányzásokat, a diákok jegyeit, sőt az intőket, és ez alapján történik a tanárok munkaidő-nyilvántartása is.
Mivel jövő héten hétfőn kezdődik a 2014/2015-ös tanév, az intézményekben éppen adminisztrációs nagyüzem van: zajlanak az utolsó pótvizsgák, és a jelentkezések lezárása miatt pont ez a hét lenne a legfontosabb az adatok felvitele és az évkezdés szempontjából, írja a cikk.
További terhességgel, szüléssel és gyermekneveléssel kapcsolatos tartalmakat olvashatsz a Bezzeganya Facebook oldalán. Tetszik?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.