Kevés ügy kap akkora figyelmet szerte a világon, mint a mellrák elleni küzdelem októberben. Az AVON legújabb, online kutatásából kiderül, hogy még mindig nagy különbség van a fiatalok és a középkorú generáció mellrákkal és önvizsgálattal kapcsolatos ismereteiben és attitűdjében.
A 18 év alatti fiatalok rendelkeznek a legkevesebb információval a mellrák kapcsán, közel 60%-uk pedig még soha nem végzett önvizsgálatot. A jó hír, hogy minden korosztály nyitott arra, hogy több információt kapjon a betegségről. Mára már az is beépült a köztudatba, hogy a mellrák időben történő felismerése javíthatja a gyógyulási esélyeket.
Magyarországon évente 6-7 ezer nőnél diagnosztizálnak mellrákot, szinte nincs olyan ember, aki a családja vagy ismeretségi köre révén ne lenne érintett. Ezt igazolják vissza az AVON legújabb kutatásának eredményei is, hiszen a válaszadók 47%-ának van a környezetében mellrákban szenvedő személy.
„Az AVON mellrákkal kapcsolatos online kérdőíve minden online felületünkön elérhető volt, ennek köszönhető, hogy több mint kilencezren töltötték ki, döntő többségében (98%) nők. A kérdőíves felmérésünk eredménye visszaigazolta, hogy valóban nagy különbség van a fiatalok és a középkorú generáció mellrákkal és önvizsgálattal kapcsolatos ismereteiben és attitűdjében, és igenis már fiatal korban, akár már az általános iskolában el kell kezdeni az edukációt, amire van nyitottság a tizenévesek körében” – nyilatkozta az együttműködésről Végh-Kósa Anita, az AVON PR és Digitális vezetője.
A kérdőívet kitöltőknek csak kis része (2%) nincs tisztában a mellrák jelentésével, ám elgondolkodtató, hogy ez az arány a 14-18 éves korosztály körében még mindig 12% körül mozog. Jellemzően azon válaszadóknak van minden szempontból kevesebb információja a betegségről, akiknek a környezetében nem él beteg személy.
Hasonlóan eltérés tapasztalható a különböző korosztályok között az önvizsgálattal kapcsolatos ismeretekben. A válaszadók 4%-a nem tudja, mit jelent az emlő önvizsgálata; túlnyomó részük (36%) a 18 év alatti korosztályba tartozik. Ugyanakkor más elméletben ismerni, és más elvégezni az önvizsgálatot! Ezt igazolják egy következő kérdésre adott válaszok: a válaszadók 10%-a még soha nem végzett emlő önvizsgálatot, ez a 14-18 év közötti fiatalok esetében 59%.
A kérdőívből az is kiderül, hogy az önvizsgálat gyakoriságát illetően is hiányosak az ismeretek: a válaszadók csupán 65%-a tudja helyesen, hogy havonta kell az emlő önvizsgálatát elvégezni. Ennél is kevesebben, a válaszadóknak mindössze 32%-a mondta, hogy ismeri a helyes önvizsgálat technikáját.A képzésre való nyitottság a jövőre nézve talán a legfontosabb tényező: a megkérdezettek 61%-a venne részt szívesen emlőbetegségekkel kapcsolatos előadáson; és jó hír az is, hogy a kevés információval rendelkező fiatal korosztály nyitott rá leginkább.
Az eredmények rávilágítanak, hogy nincs szignifikáns különbség az egyes országrészek között sem a betegséggel kapcsolatos ismeretek, sem pedig az önvizsgálati szokások terén.
„Kutatásunk azt igazolja, hogy mára már beépült a köztudatba, hogy az időben történő felismerés segíti a mellrák gyógyítását, amit a válaszadók 97%-a meg is erősített. Az AVON-nál továbbra is azon dolgozunk, hogy az ehhez szükséges tudással - kortól és érintettségtől függetlenül - mindenki rendelkezzen, és az önvizsgálat része legyen minden nő életének” – tette hozzá Végh-Kósa Anita.
Az AVON évek óta elkötelezett harcosa a mellrák elleni küzdelemnek, melynek kapcsán idén elindította az Emlőrák Gyógyításáért Alapítvánnyal közösen a Mellünk Egészségéért Védőnői Programot. Ennek célja a védőnők edukálása az emlőrák rizikófaktorairól, a helyes önvizsgálatról és az időben történő felismerés fontosságáról. A programban résztvevő iskolai védőnők a képzést követően középiskolákban tartanak prevenciós előadásokat fiatal lányok számára, illetve a terhességi emlőrákkal kapcsolatban tudnak segíteni a kismamáknak.
Az AVON a nők vállalataként ismert, tanácsadóinak nagy része is nő, így ez határozza meg társadalmi felelősségvállalási tevékenységünket is. Ennek keretében olyan célokat támogatnak, amelyek a nők életét, életminőségét leginkább befolyásolják. Ennek a harcnak az egyik meghatározó eleme a mellrákellenes küzdelem. Az AVON Magyarország az elmúlt évek során több mint 500 millió forintot adományozott különböző mellrákkal foglalkozó szervezeteknek, alapítványoknak, kórházaknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.