Jó látás - jó közérzet

szem
PUBLIKÁLÁS: 2015. október 15. 09:00
Valamennyien tudjuk, hogy egy népcsoport, egy gazdaság akkor erős, ha van középosztálya, és ők jól érzik magukat a bőrükben. A ma Magyarországa remélhetőleg a polgárosodó középosztályt erősítő politika Magyarországa. A közhangulatot és a polgárok közérzetét nagyban befolyásolja a gazdasági élet egy igen fontos szegmense és ez a szolgáltatás.

Valamennyien tudjuk, hogy egy népcsoport, egy gazdaság akkor erős, ha van középosztálya, és ők jól érzik magukat a bőrükben. A ma Magyarországa remélhetőleg a polgárosodó középosztályt erősítő politika Magyarországa. A közhangulatot és a polgárok közérzetét nagyban befolyásolja a gazdasági élet egy igen fontos szegmense és ez a szolgáltatás.

Az optikai szolgáltatás terén most minden magyar állampolgárhoz szólok, mivel a külvilágból érkező információk ~90%-a a szemünkön keresztül érkezik hozzánk. A gyermekkori szemészeti szűrés kötelező jellege, a felnőtt populáció közel 50%-os szemészeti korrekciós eszközigénye és azon tény alapján, hogy 40 év felett mindenkinek közelre nézéskor természetes folyamatként szemüvegre van szüksége - kijelenthető, hogy minden ember előbb vagy utóbb kapcsolatba kerül a szemüveggel, amely egy személyre szabott optikai szolgáltatásnak kell, hogy a terméke legyen.

Sokan nem figyelnek a látóélességükre és korrekció nélkül - a tökéletes látás élménye nélkül - élnek, mely hatással van kedvezőtlen módon a munkateljesítményre, a kommunikációra, a környezet megismerésre, a családi életre, a közérzetre, a testtartásra, a közlekedés biztonságára, stb.

Az optikai üzletekben dolgozó szakembereknek kell megteremteniük azt a körülményt, hogy a szolgáltatásuk iránti igényt a környezetükben megteremtsék. Az optometrista és a látszerész személyre szabott optikai szolgáltatást kínál azzal a céllal, hogy megteremti az optimális látás mellett a minőség és esztétika harmonikus kapcsolatá. Tehát az optikai üzletek szolgáltatást árulnak és nem árut.

Évek óta ezt a tényt kívánja tudatosítani a társadalombiztosítónál is a Magyar Optikus Ipartestület, amikor a tárgyalásokon megvalósítani javasolja az alapanyag támogatásának rossz rendszere helyett a késztermék - a komplett szolgáltatás támogatását. A gyógyászati segédeszközök közül nincs még egy olyan fontos eszköz, mint a szemüveg.

shutterstock_82806622

Nélkülözhetetlensége mellett még egy jelentős tény: egyben nagyon fontos divatcikk is, melyet viselője nap mint nap az arcán hord, az egyéniségéhez és a ruházatához tartozik. Ugyanakkor meg kell állapítani azt is, hogy az emberek sajnálatosan sokkal többet és könnyen költenek más kevésbé fontos divatcikkekre, mint a szemüvegükre.

Figyelembe kellene venni mindenkinek azt, hogy a szemüvegüket az arcukon hordják, mind a négy évszakban különböző környezetben, az ébren töltött időszak jelentős vagy éppen teljes részében. Mivel a szemüveg sok millió embert érint országunkban is, megjelent a piacon és sajnos egyre gorombább módon rombolja a tisztes szakmai szándékot, a nagy profitra éhes "bóvli"; az előre gyártott szemüveg.

A lakosság folyamatos, tisztességes és közérthető tájékoztatására is hivatott, szakmailag jól felkészült magyar optometristák és optikusok feladata a fejlett optikai ipar szemüveglencséit divatos szemüvegkeretekbe illesztve hirdetni a személyre szabott optikai szolgáltatás nélkülözhetetlenségét. Önmaga és egészsége ellen vét, aki előre gyártott nagyítóeszközt (a köztudatban kész szemüveget) vásárol.

Október a látás hónapja, amelyhez sok optikai cég csatlakozott, köztük az Optiris Optika is, akik ingyenes látás ellenőrzést és szaktanácsadást adnak a látás hónapja alkalmából. Részletekért látogassanak el az Optiris Optika facebook oldalára.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.