Az Egyesült Államokban értékesített autók 90 százalékában van mp3 lejátszási lehetőség és bár a gyártók állítják, hogy termékeik a legkevésbé sem vonják el a vezetők figyelmét, a legújabb felmérések szerint a kedvenc dalaik után kutató sofőrök gyakran nem figyelik annyira az utat az mp3 lejátszó miatt.
A mostani kutatásban 50, 18 és 25 év közötti önkéntes vett részt, akiknek kedvenc dalukat kellett megtalálni egy mp3 lejátszási listán, miközben egy közúti szimulátort vezettek. Az eredmények szerint a hosszú lejátszási listákat (580 dal) böngésző vezetők sokkal gyakrabban néztek el az útról, mint a rövidebb listán keresgélők. Az mp3-gyártók által ajánlott távirányítók pedig csak még jobban elvonták a vezetők figyelmét.
"Ezek a segédeszközök sajnos nem minden esetben érik el a céljukat" - nyilatkozta John Lee, a Wisconsin-Madison Egyetem kutatója. "Ezek az új eszközök sokkal jobban elvonják az autósok figyelmét, mint az egyszerű rádiók, a figyelem hiánya pedig könnyen balesetekhez vezethet."
Az Egyesült Államokban a rengeteg megelőzési program és közúti kampány ellenére egyre nő a vezetők figyelmetlensége miatt kialakult balesetek száma - állítják a Közúti Biztonsági Szolgálat munkatársai.
A kutatás részletes leírása a Human Factors: The Journal of the Human Factors and Ergonomics Society című szaklapban lesz olvasható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.