A szabály szerint a nyilvános helyeken üzemelő vállalkozások tulajdonosainak feltűnő helyen ki kell függeszteniük a dohányzást tiltó jelzéseket, különböző programokkal fel kell hívniuk a figyelmet a dohányzás káros hatásaira, és gondoskodniuk kell arról, hogy legyenek, akik lebeszélik szenvedélyükről a dohányzókat.
A rendelkezés arra is kiterjed, hogy a szabadban dohányzók nem állhatják el az arra közlekedők útját, továbbá a cigaretta-automatákat szintén el kell távolítani a nyilvános helyekről. A világ legnépesebb országában több mint 300 millióan dohányoznak, és évente megközelítően 1,2 millióan halnak meg dohányzással összefüggő betegségekben. Becslések szerint 768 millió kínai - a nem dohányzóknak több mint a 72 százaléka - passzív dohányos. Számuk az elmúlt három évben 200 millióval növekedett.
Előrejelzések szerint 2030-ra évente 3,5 millió kínai válik a dohányzás áldozatává. Kína 2005-ben csatlakozott az Egészségügyi Világszervezet (WHO) Dohányzás-ellenőrzési Keretegyezményéhez (FCTC), de annak öt évre szóló programját nem tudta teljesíteni.
A dohányzás szabályozására Kínában nincs érvényben országos törvény, de mintegy kétszáz városban hoztak korlátozó rendelkezéseket, köztük igen szigorúakat. Jellemző ugyanakkor, hogy a kiterjedt és egyidejű tiltást sehol sem sikerül elfogadtatni, mivel a jogszabályalkotók belátják annak betarthatatlanságát. A központi szervek és a helyi kormányzatok fokozatosan igyekeznek a tiltások körét bővíteni.
A dohányzás visszaszorítására irányuló törekvés része a reklámok, a szponzori tevékenységek tiltása, vagy például az olyan lépések, mint amilyeneket az állami rádió, film és televízió főhivatal (SARFT) hozott a közelmúltban. Utasítása szerint a filmek, tévéjátékok rendezőinek a lehető legkevesebbre kell korlátozniuk azokat a jeleneteket, amelyekben cigaretta vagy dohányzó ember látható. A füstölés, rágyújtás, csikk elnyomása és hasonlók legfeljebb egy-egy karakter ábrázolásához vagy más művészi megoldáshoz megengedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.