A Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából a Lounge Group a Századvég Alapítvány és a Neticle együttműködésével végzett felmérést többek között a közösségi oldalakon arról, hogy hová és mennyit utaznak a magyarok idén nyáron. Az eredményeket a szervezet sajtóközleménye ismerteti.
Június 5-től korlátozásmentesen lehet utazni Ausztria, Csehország és Szlovákia területére, ez pedig az utazási kedvre is jó hatással volt az elmúlt hetekben. A szállásfoglalással kapcsolatos említésszámok 66%-kal magasabbak voltak, mint a feloldó rendelet előtt. Habár a magyarok 40%-a szerint nincs ok a félelemre az utazásokkal kapcsolatban, tavalyhoz képest továbbra is alacsony szinten áll a turizmus.
A magyarok 67%-a utazik évente belföldön, külföldre pedig 26%-uk látogat el. Belföldön az autót részesítik leginkább előnyben a kirándulók, külföldre pedig leginkább repülőgéppel utaznak, aminél kiemelt szempont, hogy közvetlen, charter járat legyen.
A közösségi média rendszeres vizsgálata alapján kiderült, hogy az elmúlt időszak tervezett úticéljai között
Erdély, Jesolo, Bibione, Ciprus és Horvátország szerepel a leggyakrabban, belföldön pedig megnőtt a kereslet Révfülöp, Sátoraljaújhely, Szeged és Sóstógyógyfürdő iránt.
Tavalyhoz képest 11%-kal népszerűbbek az 1 napos kiruccanások, főképp az aktív szabadidős tevékenységek és a városlátogatások, melyek kedvelt célpontja a Budapesttől alig 60 kilométerre fekvő Katalinpuszta, a Balaton-felvidék, a Parádsasváron található Károlyi-kastély és az ausztriai Kittenberger élménykert. A beszédtémák között emellett a Kéktúra és a magyar várak is gyakran szerepelnek.
A gyógyfürdők iránt hanyatlani látszik a kereslet, de akik több napra utaznak el (39%), még így is kifejezetten a wellness-hétvégéket keresik, míg az 1 hetes nyaralásra vágyók (12%) a külföldi desztinációkat részesítik előnyben. Külhoni desztinációk esetén viszont gyakran felmerül az a félelem is, hogy esetleg kinnrekedhetnek az emberek.
Mindhárom utazástípus esetében (1 napos, hétvégi, 1 hetes) a Facebook a legaktívabb tartalomforrás, élménymegosztás az Instagramon leginkább a hétvégi utazások kapcsán jelenik csak meg. Az utazási tervekről szóló videós bejegyzésekből 100%-kal több tartalom került ki az előző időszakhoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.