Filléres repülőjegyek és szellemslotok

repülés
PUBLIKÁLÁS: 2012. február 06. 22:34
A Malév csődje hatalmas piacot adott a versenytársak kezébe, melyért most megindult a harc. Az utazókat több légitársaság is komoly akcióval várja: a Ryanair például 10 euróért árulja jegyeit számos európai nagyvárosba. Több külföldi légitársaság is új járatokat indít Budapestről, vagy sűríti járatait.

Hétfőn újraindult az Air Berlin közvetlen berlini járata, és a Lufthansa is két, korábban megszüntetett járatát indította újra, a berlinit és a hamburgit. Az Air Berlin egy 145 személyes Airbus A 320-al érkezett a budapesti repülőtérre, a Lufthansa szintén Berlinből egy 140 személyes Boeing 737-300-est küldött, a hamburgi vonalon pedig egy 86 személyes Bombardier CRJ -900 közlekedik, tájékoztatott a Budapest Airport.

Fotó: Koszticsák Szilárd / MTI

A Wizz Air, a Lufthansa, a British Airways, az Air France, a KLM, a Brussels Airlines és a Norwegian is nagyobb kapacitású gépeket állítottak be meglévő útvonalaikra, illetve új járatok indítását kezdeményezték. Közben a repülőtéren a Malév résidői (slotjai), azaz a repülőtéren leszállásra és felszállásra rendelkezésre álló időpontok még élnek, hiszen a Malévet nem számolták fel, de azt nem lehet más légitársaságnak átengedni. Amikor formailag döntenek a Malév felszámolásáról, attól az időponttól szűnik meg a Malév összes slotja Budapesten és a külföldi repülőtereken, írja az MTI.

Elvesztek a Budapesten átutazó légi utasok a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. számára, a Malév múlt évi 1,5 millió tranzitutasát már senki nem fogja pótolni – fogalmazott Hardy Mihály, a Budapest Airport Zrt. kommunikációs igazgatója. Nem látszik valószínűnek, hogy az idei évre korábban tervezett 9,2 milliós utasforgalmat eléri a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. A repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. menedzsmentje "most számolja újra az évet a Malév-csőd után" - fűzte hozzá Hardy Mihály.

Bár a Ryanair 10 eurós jegyei csábítóan hangzanak, a cég eredetileg csak márciustól tervezte a budapesti járatnyitást, és a bejelentett útvonalai között vannak olyanok is, melyekről még tárgyalnak a reptérrel. Így aztán előfordulhat, hogy mégsem repül az adott célállomásra a cég Budapestről, és olcsó nyaralás helyett tíz euró kártérítést kapunk, plusz last minute áron vehetünk jegyet a konkurenciától. Érdemes tehát jól megválasztani a légitársaságot, amivel utazunk.

A Kopint-Tárki szerint az elmúlt tíz évből kiindulva arra számíthatunk, hogy átlagosan 80 milliárdért nem magyar céggel repülnek majd a külföldiek, a magyarok pedig 28 milliárdért utaznak majd külföldi légitársaságokkal. Az idegenforgalmi nettó bevétel negyedével eshet, írja az Index.

Ön repül idén nyáron?

Igen - 124
Maradok itthon - 38
Inkább autózom külföldre - 32
Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.