Vélemény: Ez nem kampány

szexuális felvilágosítás
PUBLIKÁLÁS: 2014. március 13. 07:25
Sok felnőtt úgy képzeli, egyszer csak eljön a gyerek szexuális felvilágosításának ideje.
Zimber Szilvia

Igaza van Puskás Petinek: a szélsőségek világát éljük. Egyrészről már az óvodás lát szexet meg mutogatós bácsit, más részről viszont, ha kérdezni mer, gyorsan megkapja: kicsi még ehhez, és különben is, pfuj! Aztán már jöhet a felvilágosító kampány, de minek.

Mert a gyerek fura szerzet: akkor akar választ, amikor kérdez, függetlenül attól, a felnőttek ezt korainak ítélik-e. S ha nem kap, szerez magának, ahogy tud, olyat, amilyenhez hozzájut. Később már nem érdekli, mivel traktálják.

Sok felnőtt úgy képzeli, egyszer csak eljön a gyerek szexuális felvilágosításának ideje. (Már a szó is nevetséges: azt sugallja, valamit eltitkoltak eddig, de most felvilágosítanak róla.) Anya és apa vagy a tantestület tagjai megvitatják, ki legyen az áldozat, aki elárulja a tiniknek az igazságot. Aztán nagy komolyan leülnek velük beszélni. És meg vannak lepve, hogy: a) a gyereket baromira nem érdekli, amit mondani akarnak, b) kínos kérdéseket tesz fel, c) ő világosítja fel a felnőttet. Arról például, hogy a gólyamesén évek óta túlvan. Lehet, hogy az első szexuális kapcsolaton is. A szülők ugyan hajlamosak azt hinni, hogy ez csak éjszaka történhet meg (nem alhatsz ott!), de a legtöbben fényes nappal, iskolaidőben vesztik el a szüzességüket. Vagy a buliban, amiről tízre otthon kell lenniük.

Az álszentség, karöltve a szexuális szabadossággal, teljes káoszhoz vezet. Mégiscsak jól teszi Puskás Peti, ha megpróbál a fiataloknak segíteni. De még jobb lenne, ha a felnőttek tudomásul vennék: a szexuális nevelés és fejlődés nem kampány. Jóformán a születéskor kezdődik, és jó esetben sosem ér véget.
Két kulcsszava van gyerek- és felnőttkorban egyaránt: az őszinteség és a természetesség.

Cikkünk itt.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.