A Qatar új Airbus A350-1000 jelzésű gépét kifinomult légszűrőrendszerrel látták el, és a szóban forgó gép már közlekedik is a London-Doha útvonalon – írja a Lonely Planet News. A kabin levegőjét a rendszer két-három percenként teljesen lecseréli, ráadásul összességében 20 százalékkal több friss levegőt tartalmaz. Emellett kevésbé száraz, mint a hagyományos gépeken megszokott levegő, és a hőmérséklet-szabályozás is optimálisabb a fedélzet különféle részein.
Mint kiderült, a gépen a kabinnyomás nem több, mint amit 1800 méter magasságban tapasztalna a szervezet, ezzel is segítve, hogy az utasok könnyebben megbirkózzanak a hosszú utakkal. Az utazómagasságon, körülbelül 10 ezer méteres magasságban az utasszállító repülőgépek fedélzetén a szokásos légnyomás kb. 1500-2400 m (5000-8000 ft) magasságnak felel meg. A gyártó szerint azzal, hogy a nyomást az 1800 méter alatti szinten tartják, elkerülhető a jetlag kialakulása, mely 2000 méter feletti nyomáson alakul ki. Ráadásul, aki aludni akar, itt biztosan megteheti: a kétfolyosós gépek közül ez a leghalkabb modell.
A jetlag elkerülése miatt döntött a megbízó egy speciális, LED-es hangulatvilágítás mellett. A fényforrások 16,7 millió színt képesek megjeleníteni, így tökéletesen leképezhető a kabinon belül egy naplemente vagy napkelte is. Az "éjszakai" időszakban a gép összes ablakát besötétítik.
A Qatar ezt a gépet napi hat alkalommal üzemelteti Doha és London között; a menetidő hét és fél óra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.