Múlt héten díjazta, ma felfüggesztette alvállalkozójának tevékenységét a Wizz Air

WizzAir
PUBLIKÁLÁS: 2014. december 01. 16:05
Múlt héten díjazta, ma felfüggesztette alvállalkozójának tevékenységét a Wizz Air

A Wizz Air bejelentette, hogy felülvizsgálja a poggyászellenőrzési és díjbeszedési folyamatát a budapesti reptéren. Földi kiszolgáló partnerüket, a Malév Ground Handlinget felszólították, hogy a WIZZ utasok esetében azonnal függessze fel alvállalkozója, a Budport szolgáltatásainak használatát. Most alternatív megoldásokon dolgoznak.

Fotó: Mark H. Milstein / Northfoto

Erre a lépésre valószínűleg azért került sor, mert az elmúlt héten "több blogbejegyzés született a Wizz Air alvállalkozójának tevékenységével kapcsolatban, a bejegyzésekben és azok kommentjeiben számos panasz került nyilvánosságra a BUDPORT tevékenységével kapcsolatban. A panaszok első sorban a fedélzetre felvihető ingyenes (kis kézicsomag) és fizetős (nagy kézicsomag) kezeléséből adódtak. A bejegyzések alapvetően nem a csomag szabályzatot, hanem annak rugalmatlan kezelését kritizálták. A cikkek és a kommentelők olyan eseteket emeltek ki, amikor a poggyászok csak a fogantyújuk vagy kerekük miatt nem fértek bele a csomagok méretének meghatározására szolgáló fémketrecbe" - írja az Airportal.hu repülésszakmai oldal. A Fapadosinfo blog november 26-i, ebben a témában született posztja jelenleg közel 77 ezer megtekintésnél és 304 kommentnél tart.

"Felkértük a teljes útvonalhálózatunk mind a 104 repülőterén földi kiszolgáló partnereinket, hogy a poggyászméretek vizsgálatakor az ésszerűség és a méltányos rugalmasság jegyében engedjék fel a kézipoggyászokat a fedélzetre akkor is, ha a fogantyú vagy a kerekek kilógnak a méret vizsgálatára alkalmas keretből. Végrehajtjuk továbbá az online, a repülőtereken és a beszállókártyákon elhelyezett információs anyagaink teljes körű felülvizsgálatát, hogy biztosítsuk, utasaink helyesen értelmezik poggyászszabályzatunkat és így gondtalanul utazhatnak" – írta közleményében a légitársaság a panaszokra reagálva.

Az Airportal viszont ellentmondást talált a fapados cég üzletszabályzatával: "Wizz Air üzletszabályatának 4. cikk 1.3 pontja szerint a poggyász méretébe beleszámítanak a kerekek, a fogantyúk és a külső zsebek is".

És még egy furcsaság: a Budport közleménye szerint: "A BUDPORT csak és kizárólag a Wizz Air által meghatározott eljárásrend szerint és a kézipoggyászokra vonatkozó szabályzat pontos betartása mellett végezte a tevékenységét. A légitársaság részéről egyértelmű útmutatást kaptunk arra vonatkozóan, hogy a mérethatárokat tolerancia nélkül betartsuk és az utasokkal betartassuk. Ennek alapján végeztük az utasok előszűrését 2012. november 1-től egészen a mai napig, a Wizz Air szerint eredményesen. A légitársaság a múlt hét folyamán adta át részünkre azt a díjat, a Wizz Air hálózatban végzett színvonalas munkánk kimagasló eredményét méltatja."

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.