Ezzel a trükkel vernek át a szállodák a szobafoglaláskor

csalás
PUBLIKÁLÁS: 2025. november 03. 14:15
Egy kutatás rávilágított, miként csalogatják a szállodák a vendégeket potenciálisan vonzó hirdetéseikkel, amelyek kedvező árú tartózkodást ígérnek. Azonban a szállodai szobafoglalás után gyakran csalódás éri az embereket. Mutatjuk a trükköket, és azt, mire érdemes odafigyelni.

Egy átfogó vizsgálat kiderítette, hogy több neves szállodalánc is alkalmazza a „csali árképzés” átverő módszerét a szállodai szobafoglalás során. Ennek lényege, hogy bizonyos szobákat rendkívül alacsony áron hirdetnek, ám ezek az akciós szállodai szobák vagy kicsik, így nem felelnek meg a vendégek igényeinek, vagy a legrosszabb esetben egyáltalán nem is léteznek. E stratégia szerint az alacsony ár bevonzza a potenciális ügyfeleket, akik végül hajlamosak foglalni, ha már rászánták az időt a keresgélésre, még akkor is, ha a beígért ár nem is létezik.

szállodai szobafoglalás a recepción
A szállodai szobafoglalás áraival rendszeresen ügyeskednek a hotelek. 
Fotó: Lee Charlie / shutterstock

A trükközés már a szállodai szobafoglaláskor elkezdődik 

Egy esetben a Travelodge szálloda Londonban „55 fonttól”, más helyeken pedig „39 fonttól” hirdetett szobákat. A szálloda a következő csábító szlogenekkel reklámozta ajánlatait: „Foglalja le szobáját most! Foglaljon korán, hogy ne maradjon le! Szobák 55 fonttól. Foglaljon azonnal online. Foglaljon már ma estére.”

A kutatók hat hónapon keresztül figyelték a Travelodge hirdetéseiben szereplő árakat, és a hotellánc 138 szállodájától több ezer árat gyűjtöttek össze. Céljuk az volt, hogy kiderítsék, a szobák valóban elérhetők-e a meghirdetett árakon. Az eredmények szerint azonban 15 szállodában az éjszakák kevesebb mint 10%-a volt elérhető csak a meghirdetett áron.

Az Advertising Standards Authority (ASA) utazási marketingre vonatkozó szabályai szerint a kereskedőknek világosan jelezniük kellett volna, ha a szobák korlátozottan hozzáférhetők, és biztosítaniuk kell, hogy a termékek elérhetősége „egyenletesen oszlik el a meghirdetett utazási időszakban".

2025 júliusában és augusztusában az Accor szállodalánc 15%-os exkluzív kedvezménnyel hirdette meg francia szállodáit a Facebookon. Az egyik, Eiffel-torony közelében található Mercure tulajdonú szállodában „129 fonttól” foglalható szobákat hirdettek, két éjszakás tartózkodás esetén.

Azonban az értékesítés utolsó napján kiderül, hogy a 64 napos időszak alatt egyetlen éjszakát sem lehetett ezen az áron foglalni. A legolcsóbb szoba ára 142 font volt, de többségük (62%) 180 font felett, míg a legdrágábbak 252 fontba kerültek – írja a Mirror.

Az alábbi videó a vilég top 10 luxusszállodáját mutatha be:

Ezeket a cikkeket is érdemes elolvasnod:


 

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.