A Franciaországhoz tartozó, indiai-óceáni Réunion szigetén rejtélyes repülőgéproncsot találtak, és emiatt ismét megindultak a találgatások a Malaysia Airlines légitársaság 2014. március 8-án eltűnt MH370-es járatával kapcsolatban, írja az MTI.
A két méter hosszú, szárnydarabra emlékeztető roncsot a tengerpart tisztításán dolgozó munkások találták meg Saint-André de La Réunionnál – közölte a roncs eredetének tisztázásával foglalkozó nyomozócsoport. "A roncs tele volt kagylóval, ebből arra következtethetünk, hogy sokáig volt a vízben" – mondták szemtanúk.
A repülőtéri rendőrség különleges nyomozói egyelőre egyetlen feltevést sem valószínűsítenek, csak olyan információkat gyűjtenek (például a gyártási számot), amelyek alapján azonosítani lehet a roncsot. A roncsról kapott felvételek alapján Xavier Tytelman francia légiközlekedési biztonsági szakértő a Twitteren megjegyezte, hogy a "hihetetlen a hasonlóság" a Boeing 777 csűrőfékszárnya és a talált roncs között. Márpedig az eltűnt repülőgép pont ilyen típusú volt.
Tytelman azt is megjegyzi, hogy a roncson a BB670-es referenciaszám látható. "A szám nem felel meg sem egy repülőgép lajstromszámának, sem egy gép sorozatszámának. Ha ez a csűrőfékszárny valóban az MH370 járaté, a referenciaszám alapján könnyű lesz azonosítani. Néhány nap múlva tudni fogjuk a végleges választ. De a tény, hogy a roncsot Réunionnál találták meg, nem jelenti, hogy az MH370 járat ilyen messzire eljutott volna" – hangsúlyozta a szakértő. "Ha Ausztrália magasságában zuhant le, a roncsokat egyszerűen elsodorta az áramlat, és egy év múlva itt vetette ki a víz".
"A repülőgéproncs darab valószínűleg egy Boeing 777-es típusé gépé, de egyelőre nem bizonyított, hogy az a Malaysia Airlines légitársaság 2014. március 8-án eltűnt MH370-es járaté" – közölte az amerikai légügyi hatóság egy tisztviselője. A nyilatkozó hozzátette, hogy a fontos lelet tanulmányozására francia szakértők utaztak Réunionra. Malajzia ugyancsak szakértőket küldött a roncsdarab megtalálásának helyszínére. Liow Tiong Lai malajziai közlekedési miniszter New Yorkban azt is mondta, képviselőik amint lehet azonosítják majd a megtalált darabot.
A Reuters hírügynökség anyagában azt írta, hogy négy komolyabb baleset történt a Boeing 777-es típussal, de csupán az MH-370-es járat zuhant le az Egyenlítőtől délre. Az eltűnt repülőgép keresését ausztrál szakértők irányítják, ők azonban eddig az Indiai-óceánnak éppen az ellenkező részében kutattak.
Martin Dolan, az ausztrál közlekedésbiztonsági hivatal főbiztosa kijelentette, ha bizonyítást nyer, hogy a megtalált roncs az eltűnt maláj utasszállítógép része volt, akkor az alátámasztja azt a feltételezést, amely szerint a gép Ausztráliától 1800 kilométerre délnyugatra, egy 120 ezer négyzetkilométeres területen belül zuhant le. Éppen ezért ő a tengerfenék ultrahangos víz alatti felderítő berendezésekkel és videokamerákkal való további pásztázását tartja a legjobb megoldásnak a rejtély megoldása érdekében.
A Malaysia Airlines Boeing 777 típusú gépének eltűnése a polgári légiközlekedés történetének egyik legnagyobb rejtélye. A gép Kuala Lumpurból tartott Pekingbe 239 emberrel a fedélzetén, amikor 2014. március 8-án, egy órával a felszállás után eltűnt. Azóta a gépnek semmi nyomát nem találták, az Ausztráliától nyugatra az Indiai-óceánban folytatott intenzív kutatások ellenére sem.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.