Frankfurt-Hahn repülőtér vezetősége szerint állami segítség nélkül hat hónapon belül fizetésképtelenné válhatnak, mivel számításaik azt mutatják, hogy a légikikötőt üzemeltető társaság 2013 márciusára teljesen felélheti a saját tőkéjét – olvasható a TTG Hungary hírlevelében. Az elmúlt évet a repülőtér 12,4 millió dolláros (mintegy 10 millió eurós) veszteséggel zárta, miközben saját tőkéje csak 54,6 millió dollárt tett ki. Frankfurt-Hahn 2011-ben 2,9 millió utast fogadott és indított, ami jelentős csökkenést jelent a 2007-es 4 millió fős rekordhoz képest, s aggodalomra ad okot, hogy 2012 első félévében további 8%-os forgalomcsökkenést regisztráltak.
Az egykori amerikai katonai légibázis helyén 1993-ban megnyitott repülőtér 1999 óta annak ellenére használhatja a Frankfurt-Hahn Airport nevet, hogy valójában 120 kilométer távolságra található a német nagyvárostól. Az első évben még csak mindössze hétezer utast kezeltek, jelenleg viszont már naponta tízezret. A Ryanair 1999 áprilisától indította be járatait London Stanstedről, majd egy év múlva az írországi Shannonból, 2002 februárjában pedig bázist létesített a repülőtéren. Frankfurt-Hahn ettől kezdve lett igazán „fapados" repülőtér.
2002-ben az utasok száma először haladta meg az 1 milliót, 2003-ban a 2 milliót, 2005-ben a 3 milliót, 2007-ben pedig a 4 milliót. 2009 januárja óta Rajna-Pfalz tartomány birtokolja a légikikötő 82,5%-át, Hessen pedig a 17,5%-át. Ugyancsak 2009-ben kezdődött el az a program, mely során egy év alatt 5,5 millió eurós beruházással kibővítették és modernizálták a meglévő utasterminált. Időközben a Wizz Air is beindította járatait Budapestről, Katowicéből és Szófiából. Bár Frankfurt Hahn Airport az elmúlt években egész Németországban verhetetlenül a legolcsóbb árakkal dolgozott, az utasforgalom visszaesését mégsem tudták megakadályozni.
Az ebből származó veszteségeket némileg ellensúlyozza viszont, hogy Frankfurt-Hahn jelenleg Németország ötödik legnagyobb légi áruszállító központja. A repülőtér teherforgalma az elmúlt évben már meghaladta a 286 ezer tonnát, ami több mint kétszerese a 2007-ben kezelt 125 ezer tonnának, 2001-hez képest pedig (25 ezer tonna) 11-szeres növekedést jelent. Miután az elmúlt év novemberében a legnagyobb rivális Frankfurt-Main repülőterén 23 óra és hajnali 5 óra között megtiltották a repülést, a 24 órán át nyitva tartó Frankfurt-Hahn máris jelentős áruforgalmat tudott a maga számára átterelni (itt egyébként a légiáruk egynegyedét éppen a „tiltott" időszakban fogadják vagy indítják).
Nem véletlen, hogy a repülőtér legnagyobb áruszállító partnerei közé tartozik az Air France-KLM, az Aeroflot Cargo, az Air Cargo Germany, az Atlas Air, az AirBridge Cargo, az Evergreen, a Cargolux, az Emirates vagy a Qatar Airways is. Ennek köszönhetően, miközben 2011-ben Frankfurt-Main áruforgalma 2,8%-kal 2 millió 170 ezer tonnára csökkent, Frankfurt-Hahn a német export dinamikus emelkedése miatt 25%-os növekedést tudott elérni. A tulajdonos Rajna-Pfalz és Hessen tartományok politikai vezetői egyelőre cáfolták a csődközeli állapot hírét, de a repülőtér vezetősége szerint továbbra is fennáll az alaptőke „felélésének" veszélye.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.