Rég osztotta meg az országot téma annyira, mint a hegymászó Suhajda Szilárd halála a Mount Everesten. Jól megfigyelhető, amikor a sportember elindult a csúcstámadásra, az emberek nagy része még nem is tudott az expedíciójáról, mire megérkeztek az első vészjósló hírek, mindenki a hegymászás és az emberi lélek szakértője lett. Suhajdához hasonlóan a motorbalesete után elhunyt Szvoboda Bence tragédiája is megrázta az embereket, bár jóval szűkebb körben, az ő története akkora nyilvánosságot nem kapott a közösségi médiában sem.
Erről a spontán folyamatról beszélt az Origónak Zsolt Péter szociálpszichológus, aki szerint nem „magyar jelenségről” van szó. Az emberek bárhol a világon azonosulni tudnak a főszereplőkkel, átérzik a helyzetüket.
– Nem a magyar ember ilyen, minden embert a végletek témája vonz. Ijeszti is, meg vonzza is – mondta a szakember az Origónak.
Az élet-halál kérdés, a kockázatvállalás, valamiben a legnagyobb teljesítmény sokkal érdekesebb, mint például a motorsportban sikereket elérni... Emiatt aztán maga a felkészülés is nagyobb figyelmet kapott Suhajda Szilárd esetében, az pedig, hogy végül megszakadt vele a kapcsolat, az mindent letarolt, onnantól kezdve a nyilvánosság nyomása mindenkit elért.
Suhajda Szilárd esete eljutott arra a szintre, hogy az is megszólalt, aki nem érdeklődik a hegymászás iránt, mert annyira áthatotta a magyar társadalmat ez a tragédia. Szvoboda Bence története viszont nem ilyen, ott nem vonódott be a társadalom.
Szalay Balázs, az Opel Dakar Team pilótája szerint is a hegymászók jobban szem előtt vannak, mint a motorosok.
– Motokrossz versenyzőből sokkal több van, mint hegymászóból, a ralipályákon pedig szinte rendszeresen történnek balesetek, természetes, hogy azokból nem lesz ekkora hír. Hegymászóból a világon mindössze 120 van, akinek sikerült feljutnia a Mount Everestre, így ha ebből a körből történik valakivel valami, az hamarabb beszédtéma lesz, mint egy motorverseny baleset – mondta az Origónak Szalay.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.