Eseménydúsra sikeredett a magyar futam, a rajt előtti eső miatt nedves aszfalton egyre másra törték össze autójukat a pilóták. A káoszfutamot végül Daniel Ricciardo nyerte.
Ezúttal garantáltan senki sem irigyelte a rajtrácsra felsorakozó csinos gridgirlöket, hogy karnyújtásnyi közelségbe kerülhetnek a F1-es pilótákhoz. A miniszoknyába bújtatott lányok ugyanis alig foglalták el a helyüket a célegyenesben, megérkezett az eső és a szél a Hungaroringre. Csoda, ha nem volt igazán őszinte a mosolyuk, amint esernyővel a kézben hadakoztak az elemekkel?
Ám a zápor amilyen hirtelen jött, tovább is állt, arra azonban így is elég volt, hogy összezavarja a csapatok gumistratégiáját és megnehezítése a pilóták helyzetét.
A rajtot ahogy azt várni lehetett, a pole pozícióból induló Nico Rosberg kapta el a legjobban, a bokszból rajtoló csapattársának, Lewis Hamiltonnak – akinek a kvalifikáción kigyulladt az autója, így mért kört sem futott – viszont kis híján a futama is véget ért az első körben. A vizes aszfalton megcsúszva ugyanis keresztbe fordult a Mercedesszel, milliméterekkel kerülve csak el szalagkorlátot.
Igaz, nem ő volt az egyetlen, aki ide-oda csúszkált, a 9. körben Marcus Ericsson nem tudta bevenni az egyik kanyart, csúnyán nekicsapva Caterhamjét a gumifalnak. Ám a pályára hajtó safetycar sem óvta meg a mezőnyt az újabb balesettől, amelynek Romain Grosjean lett az áldozata.
A folytatásban már úgy tűnt, helyre áll a rend, ám Sergio Pérez tett róla, hogy igazán emlékezetes legyen ez a futam. A célegyenesben törte tropára a Force Indiát, ismét szerephez juttatva a biztonsági autót.
Kisvártatva pedig négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt is megdobta a vizes rázókő, óriási mázli, hogy épp csak érintette a falat a Red Bullal és simán tovább tudott hajtani.
A verseny feléhez közeledve aztán teljesen felszáradt a aszfalt, így több csattanás már nem történt. A győzelmet Daniel Ricciardo szerezte meg, aki Montreal után másodszor ünnepelhetett. Míg Fernando Alonso tanítani valóan védekezve húzta be a második helyet Hamilton előtt, a szezon eddigi garantáltan legizgalmasabb versenyén.
Őrült hétvége volt
Ricciardo: – Legalább olyan jó érzés, mint az első volt. A biztonsági autó először jól jött, másodszor nem annyira. Tudtam, hogy gyorsan mozdulnom kell, kihasználtam a DRS-t, és végül meg tudtam előzni Hamiltont és Alonsót is.
Alonso: – Örülök a második helynek. Kockáztatunk, próbáltuk megnyerni a futamot, közel voltunk hozzá. Büszke vagyok a csapatra. Nehéz volt kiszámítani, mit kell tennünk, mert nehezek voltak a körülmények.
Hamilton: – Őrült hétvége volt. Köszönöm a csapatnak, a kiállások, a taktikánk jó volt. Az úrnak köszönöm, hogy nem estem ki a második kanyarban, hidegek voltak még a fékeim, és kicsúsztam.
Vettelt a FIA élére!
Nagy sikert aratott a finn szurkolók körében Sebastian Vettel poénja. A négyszeres világbajnok a Magyar Nagydíj sajtótájékoztatóján arra a kérdésre, hogy mit változtatna, ha tehetné a következő hungaroringi futamon, bedobta: több lelátót építtetne, hogy kevesebb szurkolónak kelljen állnia, és ingyen sört adna a finneknek. Utóbbival riválisának, Valtteri Bottasnak szúrt oda játékosan, hiszen köztudomású, hogy az északiak nem vetik meg a folyékony kenyeret.
Új pálya kell a folytatáshoz
Vasárnap Mogyoródon volt a legnagyobb az egy négyzetméterre eső politikusok száma. Seszták Miklós, az új kormány fejlesztési minisztere Bernie Ecclestone-nal, az F1 jogtulajdonosával tárgyalt, mégpedig arról, hogy meg kell kezdeni a mogyoródi pálya újraburkolását, mert a 2016-21-ig terjedő F1-es folytatásnak ez az egyik feltétele.
– Az ősszel indul a munka, de vajmi kevés állami segítségre számíthat a Hungaroring Sport Zrt., saját forrásaira kell támaszkodnia – mondta a miniszter.
Mindenesetre a több helyen üresen tátongó lelátókból ítélve szükség lesz az állami támogatásra is. Bár Gyulay Zsolt, a Zrt. elnök-vezérigazgatója optimista, mondván, a tavalyi, 240 ezres nézőszám elérésére messze nem számíthatnak, de így sincs okuk panaszra.