Ezúttal garantáltan senki sem irigyelte a rajtrácsra felsorakozó csinos gridgirlöket, hogy karnyújtásnyi közelségbe kerülhetnek a F1-es pilótákhoz. A miniszoknyába bújtatott lányok ugyanis alig foglalták el a helyüket a célegyenesben, megérkezett az eső és a szél a Hungaroringre. Csoda, ha nem volt igazán őszinte a mosolyuk, amint esernyővel a kézben hadakoztak az elemekkel?
Ám a zápor amilyen hirtelen jött, tovább is állt, arra azonban így is elég volt, hogy összezavarja a csapatok gumistratégiáját és megnehezítése a pilóták helyzetét.
A rajtot ahogy azt várni lehetett, a pole pozícióból induló Nico Rosberg kapta el a legjobban, a bokszból rajtoló csapattársának, Lewis Hamiltonnak – akinek a kvalifikáción kigyulladt az autója, így mért kört sem futott – viszont kis híján a futama is véget ért az első körben. A vizes aszfalton megcsúszva ugyanis keresztbe fordult a Mercedesszel, milliméterekkel kerülve csak el szalagkorlátot.
Igaz, nem ő volt az egyetlen, aki ide-oda csúszkált, a 9. körben Marcus Ericsson nem tudta bevenni az egyik kanyart, csúnyán nekicsapva Caterhamjét a gumifalnak. Ám a pályára hajtó safetycar sem óvta meg a mezőnyt az újabb balesettől, amelynek Romain Grosjean lett az áldozata.
A folytatásban már úgy tűnt, helyre áll a rend, ám Sergio Pérez tett róla, hogy igazán emlékezetes legyen ez a futam. A célegyenesben törte tropára a Force Indiát, ismét szerephez juttatva a biztonsági autót.
Kisvártatva pedig négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt is megdobta a vizes rázókő, óriási mázli, hogy épp csak érintette a falat a Red Bullal és simán tovább tudott hajtani.
A verseny feléhez közeledve aztán teljesen felszáradt a aszfalt, így több csattanás már nem történt. A győzelmet Daniel Ricciardo szerezte meg, aki Montreal után másodszor ünnepelhetett. Míg Fernando Alonso tanítani valóan védekezve húzta be a második helyet Hamilton előtt, a szezon eddigi garantáltan legizgalmasabb versenyén.
Őrült hétvége volt
Ricciardo: – Legalább olyan jó érzés, mint az első volt. A biztonsági autó először jól jött, másodszor nem annyira. Tudtam, hogy gyorsan mozdulnom kell, kihasználtam a DRS-t, és végül meg tudtam előzni Hamiltont és Alonsót is.
Alonso: – Örülök a második helynek. Kockáztatunk, próbáltuk megnyerni a futamot, közel voltunk hozzá. Büszke vagyok a csapatra. Nehéz volt kiszámítani, mit kell tennünk, mert nehezek voltak a körülmények.
Hamilton: – Őrült hétvége volt. Köszönöm a csapatnak, a kiállások, a taktikánk jó volt. Az úrnak köszönöm, hogy nem estem ki a második kanyarban, hidegek voltak még a fékeim, és kicsúsztam.
Vettelt a FIA élére!
Nagy sikert aratott a finn szurkolók körében Sebastian Vettel poénja. A négyszeres világbajnok a Magyar Nagydíj sajtótájékoztatóján arra a kérdésre, hogy mit változtatna, ha tehetné a következő hungaroringi futamon, bedobta: több lelátót építtetne, hogy kevesebb szurkolónak kelljen állnia, és ingyen sört adna a finneknek. Utóbbival riválisának, Valtteri Bottasnak szúrt oda játékosan, hiszen köztudomású, hogy az északiak nem vetik meg a folyékony kenyeret.
Új pálya kell a folytatáshoz
Vasárnap Mogyoródon volt a legnagyobb az egy négyzetméterre eső politikusok száma. Seszták Miklós, az új kormány fejlesztési minisztere Bernie Ecclestone-nal, az F1 jogtulajdonosával tárgyalt, mégpedig arról, hogy meg kell kezdeni a mogyoródi pálya újraburkolását, mert a 2016-21-ig terjedő F1-es folytatásnak ez az egyik feltétele.
– Az ősszel indul a munka, de vajmi kevés állami segítségre számíthat a Hungaroring Sport Zrt., saját forrásaira kell támaszkodnia – mondta a miniszter.
Mindenesetre a több helyen üresen tátongó lelátókból ítélve szükség lesz az állami támogatásra is. Bár Gyulay Zsolt, a Zrt. elnök-vezérigazgatója optimista, mondván, a tavalyi, 240 ezres nézőszám elérésére messze nem számíthatnak, de így sincs okuk panaszra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.