Mi történik a hazai e-kereskedelemben? (x)

Mi történik a hazai e-kereskedelemben? (x)

hirdetés
PUBLIKÁLÁS: 2019. november 06. 01:00
Bors

E-commerce menedzserek szerint az e-piac folyamatosan változik, méghozzá bődületes sebességgel. Azok a trendek, amelyek néhány éve meghatározók voltak, mára megváltozhattak vagy teljesen átalakulhattak.

A 2019-es év első felében a hazai e-kereskedelem hozzávetőlegesen 16 százalékos növekedést ért el. Ez kiugróan magas az 5% körüli kiskereskedelmi növekedéshez képest, és igencsak magas a kontinens átlagához képest is. Látni kell azonban, hogy a növekedés kisebb mértékben, de folyamatosan lassul. Szakértők szerint ez elsősorban annak tudható be, hogy a vásárlói bázis ma már nem növekszik olyan ütemben, mint a korábbi években. Mára a vásárlási gyakoriság növelése jelenti a kulcsot a hozzátávú sikerekhez a webáruházak számára.

A hazai e-kereskedők nem tétlenkedtek az idei évben sem. Bombaként robbant a hír, miszerint a két legnagyobb szereplő, az eMAG magyarországi vállalata, illetve az Extreme Digital egyesülést tervez. Mára a Versenyhivatal jóváhagyása is a zsebükben van, így megkezdődhet az egyesülés gyakorlati folyamata. A közös fellépést elsősorban az európai piacokra egyre nagyobb hatást gyakorló világszintű kereskedők sürgették; a cél olyan vállalat létrehozása, amely képes felvenni a versenyt a legnagyobb amerikai és kínai hátterű kereskedőkkel is.

A piacvédelemre fókuszáló lépések korántsem egyediek Európában. A legfejlettebb e-kereskedemmel rendelkező nyugat-európai országokban és a feltörekvő közép-kelet-európai régióban is számos példát láthatunk. Nemrégiben a német Real.de, a francia CDiscount, az olasz ePrice és a román eMAG jelentette be, hogy közös platformot épít a piacok védelme érdekében. Sőt, a most létrejövő eMAG-Extreme Digital fúziónak köszönhetően akár magyar résztvevője is lehet a platformnak.

De a globális kereskedőkkel szembeni védekezésben nem csak a kereskedők veszik ki a részüket. Korábban Franciaországban, most pedig Olaszországban röppent fel a hír, miszerint 2020-ban egy úgynevezett webadó kivetését tervezik. Amennyiben a tervezet elfogadásra kerül, a 750 millió eurót meghaladó forgalommal rendelkező szereplők a digitális bevételeik 3%-át lesznek kénytelenek befizetni az államkasszába.

Az e-kereskedelmet tehát alapjaiban határozza meg a piacok védelme, de most mindenki a közelgő Fekete Péntekre és a karácsonyi időszakra fókuszál. A webáruházak ebben a negyedévben valósítják meg a bevételeik harmadát, így nem véletlen, hogy kiemelt figyelmet szánnak ezekre az akciókra. Létezik olyan webáruház, amely már most hasznos információkkal szolgál a Black Friday vásárlásokkal kapcsolatban.

A piac szakértői egyetértenek abban, hogy a webáruházak közötti versengés a következő években is megmarad, így a folyamatos leárazás kampányok továbbra is meghatározzák az e-kereskedelem képét.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.