Elhagyta a sanghaji hajógyári dokkot Kína első hazai építésű óceánjáró üdülőhajója. A debutálásra június 6-án került sor - adta hírül az MTI.
Az Adora Magic City nevű óriás várhatóan 2023 végén áll szolgálatba, addig még tesztelik minden funkcióját és szolgáltatását. A hajóépítők eddig a munka 93 százalékával végeztek, míg a belső terek kialakításában több mint 85 százalékos készültségi fokot értek el - közölte a Sanghaji Állami Hajóépítő Részvénytársaság (CSSC) helyi vállalata.
A dokkban végzett tesztek után folytatódik a hajó építése, és a tervek szerint júliusban teheti meg az első próbaútját, majd augusztusban a másodikat. A 323,6 méter hosszú és 37,2 méter széles hajó összsúlya 135 ezer tonna, befogadóképessége pedig körülbelül 6000 ember.
Terveztek bele egy luxus szállodát, mozikat és egy fedélzeti vízi parkot is. A hajón a szárazföldihez hasonló zökkenőmentes hálózati élményt kívánják biztosítani az utasoknak, így wi-fi és 5G mobilhálózat is lesz a fedélzeten.
A 20 mentőcsónakkal felszerelt tengerjáró vészhelyzet esetén képes az összes utast evakuálni. A mentőcsónakokat jelzőberendezésekkel, bőséges élelemmel és ivóvízzel látták el, három-öt napig biztosítva a túlélést. Ezzel összefüggésben jelentették, hogy június 3-án megtörtént a mentőcsónak-kioldó mechanizmus tesztje is.
A tervezett menetrend szerint a kiinduló állomás Sanghaj lesz, ahonnan Japánba és Dél-kelet Ázsia különböző országaiba tart majd a hajó., idővel pedig meghirdetik a tengeri selyemutat követő rövid és hosszabb kirándulásokat is
- tájékoztatta a sajtót Roger Csen a hajót üzemeltető CSSC Carnival ügyvezető igazgatója.
A turisztikai szakemberek mindezek mellett jelezték, hogy míg 10 évvel ezelőtt Kínában gyakorlatilag nem létezett a tengerjáró hajók piaca, 2015-ben 1 millió kínai turista választotta az üdülés eme formáját. A Cruise Lines International Association, a világ legnagyobb hajós körutazásokkal foglalkozó társasága szerint a kínaiak még csak most kezdenek beleszeretni ebbe a műfajba, 2019-ben a globális utasszám 8 százalékát (2,4 millió utas) tették ki, amivel a második helyen vannak a világon az amerikaiak után. Kína második tengerjárójának építését is megkezdte 2022 augusztusában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.