Az összesen 13,6 kilométeres Marmaraynak egy 1,4 kilométeres szakasza húzódik az Európát Ázsiától elválasztó Boszporusz alatt. Ez a rész több mint 55 méterrel a tengerszint alatt található, és ezzel a legmélyebben fekvő vasúti alagút a világon.
Emellett a Binali Yildirim török közlekedésügyi miniszter által "Isztambul legbiztonságosabb helyének" nevezett alagút akár egy 9-es erősségű földrengést is kibír. Török tisztségviselők azt remélik, hogy az isztambuliak gyorsan megkedvelik az új közlekedési alternatívát, és így enyhül majd a nyomás a Boszporuszt átszelő két hídon.
A 2005-ben megkezdett építkezéseknek a tervek szerint négy éven belül kellett volna befejeződniük, de időközben több fontos régészeti lelet került elő a munkálatok helyszínéről, köztük egy 4. századi bizánci kikötő maradványai.
A Marmaray csak egy Erdogan becsvágyó projektjei közül. A török kormányfő emellett egy másik, közúti közlekedésre alkalmas alagút, egy harmadik Boszporusz-híd, egy, a szorost elkerülő hatalmas csatorna, valamint a világ legnagyobb repülőterének a megépítését tervezi.
A Török Köztársaság alapításának 90. évfordulójára időzített keddi átadón Abe Sindzó japán miniszterelnök is jelen lesz, akinek országa oroszlánrészt vállalt az alagút megépítésében és finanszírozásában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.