A kutatásba 2500 ötödik osztályos tanulót vontak be. Akadtak köztük „ideges-magányos” módon és más formában zárkózottak egyaránt, illetve olyanok, akik nem küszködtek ilyen problémával. A vizsgálatot az Arizonai Egyetem munkatársai végezték, tanulmányuk aChild Development című folyóiratban jelent meg.
Az ideges-magányos gyermekek szívesen építenének ki kapcsolatot a többiekkel, félénkségük azonban megakadályozza őket a barátkozásban, és gyakran szoronganak kortársaik között. Ezzel szemben a társaságkerülő módon zárkózottak nem is igazán vágynak a többiek barátságára, ezért között nincsenek is kellemetlen érzéseik akkor, ha valaki mégis ismeretséget kezdeményez.
A gyerekek viselkedését és érzéseit úgy térképezték fel, hogy arra kérték őket, jellemezzék osztálytársaikat bizonyos kritériumok - zárkózottság, agresszivitás, barátkozás, érzékenység - szerint. Ugyanezeket a kérdéseket a kutatók a tanároknak is feltették. A kérdőívet a tanév elején, közben párszor és a végén töltették ki, majd az eredmények alapján osztották a gyerekeket három csoportba: ideges-magányos, társaságkerülő és nem zárkózott.
A három csoportból az ideges-magányos gyermekek tűntek a legérzékenyebbnek, és ők voltak leginkább kitéve a bántásnak és kiközösítésnek is. Nagyon kevés barátjuk volt, és ezek a kapcsolatok sem bizonyultak tartósnak. Mindennek oka az állandó ideges viselkedésük volt. A társaságkerülő gyerekeknek több volt a barátjuk, és jobban fenn is tudták tartani a kapcsolatot.
A tanulmány azt is kimutatta, hogy ha valakinek van barátja, sokkal kevésbé fenyegeti a kiközösítés réme.
A kutatás vezetője, Gary Ladd így számolt be az eredményekről: „Fontos, hogy megértsük a zárkózott gyermekek természetét. A kiközösítésnek súlyos következményei lehetnek, ezért arra kell ezeket a fiatalokat bátorítani, hogy keressék a kapcsolatot társaikkal, és valamilyen sporttevékenység vagy egyéb elfoglaltság során képesek legyenek barátságokat kialakítani.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.