Dimitrij Medvegyev júniusban írta alá azt a törvényt, amely a reklámszabályok szigorítása mellett az éttermek és kávézók kivételével tiltja az alkoholfogyasztást a nyilvános helyeken, továbbá amelynek értelmében alkoholos ital nem árusítható este 11 óra és reggel 8 óra között.
Az All-Russian Public Opinion Research Center (VTsIOM) felmérése szerint a rendelkezés az orosz fogyasztók széleskörű támogatását élvezi. A válaszadók 94 százaléka egyetért azon kereskedők szigorúbb büntethetőségével, akik kiskorúaknak adnak el alkoholos italt. 95 százalékuk helyesli, hogy a jövőben nem lehet alkoholt értékesíteni sport és oktatási épületek helyszínén, 93 százalékuk pedig elfogadja azt az intézkedést is, amely a kiskorúak által is használt médiafelületeken tiltja az alkoholos italok reklámozását. A megkérdezettek 84 százaléka helyesli a nyilvános helyeken történő alkoholfogyasztás szigorítását, 83 százalék egyetért az értékesítési időszak szűkítésével is.
A vizsgálat arra is rámutatott, hogy valamelyest csökkent az alkoholfogyasztók aránya az elmúlt években. A 2009-ben mért 23 százalékról 20 százalékra csökkent azok aránya, akik heti több alkalommal fogyasztanak alkoholtartalmú italt. Ugyanezen időszak alatt 24-ről 29 százalékra nőtt azok aránya, akik viszont soha nem isznak alkoholt.
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) orosz szakértője szerint az alkoholfogyasztás csökkenése már 2005-ben megkezdődött. Akkor az egy főre jutó alkoholfogyasztása 15,7 liter volt, ma ez a szám 12 liter között mozog.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.