Enrique Iglesiasék a Borsnak bizonygatják, nem loptak Jollytól

Világsztár kontra magyar sztár – Enrique Iglesias és Jolly vitája egyre kiélezettebb. Mint ismert, a magyar mulatós azzal vádolta meg a latin énekest, hogy ellpota a dalát. A dalt jegyző norvég DJ, Matoma menedzsere szerint viszont az ő daluk született meg hamarabb. Jogi testület dönthet az utóbb évek egyik legdurvább plágiumügyében.
Világsztár kontra magyar sztár – Enrique Iglesias és Jolly vitája egyre kiélezettebb. Mint ismert, a magyar mulatós azzal vádolta meg a latin énekest, hogy ellpota a dalát. A dalt jegyző norvég DJ, Matoma menedzsere szerint viszont az ő daluk született meg hamarabb. Jogi testület dönthet az utóbb évek egyik legdurvább plágiumügyében.

„Meglopott Iglesias” – alig két hete ilyen és hasonló címekkel söpört végig a magyar sajtón Jolly panasza. A hazánkban nagy rajongótáborral rendelkező magyar mulatós sztár jogi lépéseket helyezett kilátásba, mivel szerinte a Enrique Iglesias és a norvég DJ/producer, Matoma, I Don't Dance című dala nagyon hasonlít az ő, 2017 tavaszán megjelent Bűbáj és csáberő című számához. Jolly nemrég azt nyilatkozta, megtiszteltetésnek érzi, hogy a latin világsztár és társa az ő dalát dolgozták fel, ezért kevésbé a pénz, egy esetleges kártérítés motiválja az ügyben, hanem az is, hogy az ő neve is ott legyen a sláger szerzői között.

Ám erre jelenleg a Borshoz elküldött adatok szerint nem sok esélye van. Lapunk ugyanis felkereste Matoma menedzsmentjét, aki a Borsnak felfedte a lapjait.

Jolly és Suzy sorra adják a teltházas koncerteket. 2017 óta szerepel a dalaik közt a Bűbáj és csáberő című számuk, ami már 2016-ban elkészült, sőt abban az évben már ki is jött belőle egy másfél perces bemutatóanyag

– Többfelől hallottunk a plágiumvádról, bár hivatalosan nem keresett fel minket sem Jolly, sem a jogi képviselője – írta lapunknak Andrew Jackson, a norvég előadó menedzsere, jelezve, hogy tudomása szerint Jolly még semmilyen jogi lépést nem tett ez ügyben.

A menedzser azzal a meghökkentő állítással folytatta, hogy szerinte Iglesiasék aligha lophattak, az ő slágerük ugyanis Jolly dalánál már közel fél évvel korábban megszületett.

– Matoma, Enrique és a dal társszerzői az I Don't Dance című számot 2016. december 4. és 7. között egy háromnapos stúdiózás alatt írták meg és vették fel Miamiban. A dal legelső demóváltozatának időbélyegzőjén a dátum 2016. december 7., reggel 8:54. Mivel Jolly dala 2017-ben jelent meg, ezért úgy gondoljuk, hogy az állítás alaptalan – zárta sorait a menedzser, és leveléhez egy képernyőfotót is csatolt az első demófájlról és annak rögzítési időpontjáról. Vagyis hiába jelent meg az ominózus Matoma/Iglesias-dal hivatalosan csak 2018 júliusában, valójában már jóval hamarabb megszületett.

Matoma menedzsere ezt a bizonyítékot küldte lapunknak, a dal legelső demóváltozatának dátuma 2016. december 7. reggel 8:54

A több milliós rajongótáborral rendelkező Enrique Iglesias évről évre nyeri a zenei díjakat, dalaival rendszeresen turnézik Európában és Amerikában © AFP

Kerestük Jollyt, hogy az új tények ismeretében fejtse ki álláspontját a „plágiumügyben”. A magyar mulatóssztárt nem lepték meg a menedzser érvei, szerinte az igazság továbbra is az ő oldalán áll, valójában mégis az ő szerzeménye készült el hamarabb.

– Érdekes, a YouTube-on nem lehet látni, hogy az egy 2016-os felvétel lenne – magyarázta a Borsnak Jolly. – Nem beszélve arról, hogy a Bűbáj és csáberő is 2016-ban készült, és már abban az évben kijött egy kisebb, másfél perces bemutatóanyag, és csak a hivatalos videoklip jelent meg 2017 áprilisában. Úgy tűnik, az egyre kiélezettebb vita csak jogi síkon dőlhet el.

– Az ügyben a szerzői jogi testülethez fordultunk, akik harminc napot kértek, így jelenleg az ő állásfoglalásukra várunk, és attól függ a következő lépés – mondta az énekes.