Vacsora fölött döntenek a kocsikról

Edd China
PUBLIKÁLÁS: 2016. március 20. 17:00
Nem vitás, Mike Brewer és Edd China Anglia legismertebb autókereskedő párosa. Előbbi a vásárlásban profi, utóbbi a szerelésben. Több mint tíz éve dolgoznak együtt.
Bors

Ha négykerekű járgányok vételéről, felújításáról és eladásáról van szó, akkor ez a páros szaktekintélynek számít. Több mint tíz évada dolgoznak az Autókereskedők című műsorban, amelyet itthon a Discovery Channel műsorán láthatunk.

Brewer bárhova képes elutazni azért, hogy megvegyen egy különleges, régi autót, majd helyrepofozva jóval drágábban eladja. Tapasztalatait már könyvbe is foglalta, és nem titkolja: jócskán hozott a konyhára a klasszikus kocsik iránti rajongása. A két férfi egy közös vacsora fölött dönt arról, milyen típusú autókat vásároljanak. Eleinte jól meg kellett fontolniuk a döntést, mert nem költhettek bármennyit egy-egy régiségre.

– Létezik anyagi korlát a műsorban, az első évadban, 2003-ban ezer fontban (kb. négyszázezer forint) határoztuk meg a plafont, a másodiknál pedig rögtön a duplájára növeltük, majd mindig ezerrel emeltük a határt. Aztán persze eljött az a pont, hogy nyálcsorgatós autóra vágytunk, ezért bevezettük, hogy évadonként legalább egy-két méregdrága kocsit is veszünk. Előfordult, hogy 23 ezer dollárt (kb. 6,4 millió forintot) adtam egy Dodge Chargerért – árulta el a vásárlásokért felelős Brewer egy interjúban. Azt is elmondta, hogy a műsor történetének mi volt a legrosszabb és a legjobb üzlete.

– Egy Suzuki SJ410 volt a legrosszabb vásár: egy hulladékot fogtunk ki. Elbuktuk az egész összeget, mert javíthatatlan volt, és nem vettük észre. A legtöbb pénzt egy DeLoreannel kerestük. Amerikában szereztük be, alig kellett szerelni rajta valamit, és egy vagyont hozott a konyhára. 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.