Hosszú szünet után tért vissza a Nemzeti Színház színpadára a színésznő, akin semmi nyoma nem látszott a betegeskedésnek.
Nem egyszer mondta már el Törőcsik Mari, hogy neki a színpad az igazi otthon, akkor boldog, ha játszhat. Mikor tavaly novemberben légzőszervi problémákkal két hétre kórházba került, akkor is azt bánta a legjobban, hogy az előadásait le kellett mondania.
Bár viszonylag hamar felépült, az orvosai szigorúak voltak vele: nem engedték, hogy gyenge tüdejével színpadra álljon, a sok beszéd ugyanis túlságosan kifárasztotta volna. Egyedül egy sajtótájékoztatóra, a 80. születésnapjára rendezett ünnepségre engedték elmenni, és egyetlen szilveszteri fellépést vállalt azóta.
A színpadra valójában csütörtök este, közel négy hónapos kihagyás után a Nemzeti Színház Kaszás Géza Termében lépett újra – és az ő esetében egyáltalán nem kell csodálkozni azon, hogy teli volt energiával. Bár testét már megtörte az élet és a kor, sovány és vékony, nehezen és lassan mozog, a nemzet színésze Henrik Ibsen Brand című darabjában tündökölt, ahol Brand haldokló édesanyját és Gerdet, a kislányt is alakítja.
A darab egyáltalán nem egyszerű, már csak azért sem, mert a színészeknek 2 óra 20 percet kell szünet nélkül végigjátszaniuk. Igaz, Marikának nem kell végig a színpadon lennie, amikor az ő része következik, ordítania, fennhangon nevetnie és sírnia is kell, mégis könnyeden, a lehető legtermészetesebben viselte a hosszú órákat. Egyedül a korábbi szívmegállás és oxigénhiányos állapot miatti kézbénasága emlékeztet arra, nem múlnak el azért az egészségügyi gondok nyomtalanul.
A vastaps azonban ennek ellenére csütörtök este is neki szólt, a tapsrendnél övé volt a leghangosabb ováció.