A prosztatarák szűrés népszerűsítését célzó egészségügyi kampányok eltántoríthatják a férfiakat a prosztatavizsgálattól.
A Psychological Science legújabb számában közölt tanulmány során a Heidelbergi Egyetem kutatói a prosztatarák szűrésre való hajlandóságot vizsgálták 45 éven felüli férfiak esetében két német nagyvárosban. A szűrésben még sosem részvett férfiakat két kijelentés egyikével szembesítették: tavaly a német férfiak csupán 18 százaléka vett részt szűrésen, illetve 65 százalékukat szűrték.
A kutatók megjegyezték, hogy tényszerűen mindkét kijelentés igaz, mert az első adat az egyéves szűrési időszakra utalt, a második pedig az élethosszig tartó szűrési mintát tükrözte. Miután a résztvevők meghallgatták a számukra kijelölt kijelentést, a kutatók arra kérték őket, jelezzék, kívánnak-e részt venni szabványos szűrővizsgálaton a következő évben.
Az eredmények azt mutatták, hogy azok a férfiak, akik a magasabb szűrési arányról hallottak, sokkal nagyobb valószínűséggel jelezték igényüket a szűrővizsgálatra. Az alacsonyabb szűrési arányról tájékoztatott férfiak pedig kisebb valószínűséggel adták meg adataikat, amelyek alapján be lehet hívni őket rákszűrésre.A szerzők szerint az egészségügyi kampányok tartalmának egyszerű módosításával jelentős hatást lehetne elérni a népszerűsítő kampányok motivációs erejére, legyen szó akár a prosztatarák szűrésről, vagy bármilyen más fontos egészségügyi kérdésről, például a higiéniáról vagy a védőoltásokról.
Monika Sieverding szerint ez azért annyira érdekes, mert rendkívül könnyen változtathatunk. A hozzáállást nagyon nehéz megváltoztatni, a kampány felépítése azonban könnyűszerrel módosítható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.