Magyar lányokkal csábít Budapestre a Wizz Air

Budapest
PUBLIKÁLÁS: 2013. március 05. 15:37
A New York-palota, a Vásárcsarnok és a Széchenyi-fürdő is egyike azoknak a helyeknek, amiért érdemes Budapestre utazni, legalábbis a Wizz Air úticéljainak bemutatására szánt videói alapján. Elindult a WizzTv.
Dénes Dóra

Úticéljainak népszerűsítésére videospotokat mutat be a neten a Wizz Air, amelyekkel a turistaforgalmukat szeretnék még inkább fellendíteni. Daniel de Carvalho, a vállalat kommunikációs menedzsere a budapesti Boscolóban tartott sajtótájékoztatón elmondta, hisz abban, hogy ezzel a szolgáltatással az utasok egyszerűbben tudnak majd dönteni az úticélok között, könnyebben meg tudják szervezni a nyaralásukat.

Brad és a lányok

Fotó: Mark H. Milstein / Northfoto
Fotó: Northfoto / Northfoto
Fotó: Northfoto / Northfoto
Fotó: Northfoto / Northfoto
Fotó: Wizz Air / Wizz air

A WizzTv utazási videóin a diszkont légitársaság legnépszerűbb légiutas-kísérői, az úgynevezett Wizz nagykövetek szerepelnek, és mutatják be az adott város nevezetességeit, egy pingvinre emékeztető, Brad nevű bábfigurával együtt.

A sajtótájékoztatón debütáló, Budapestet népszerűsítő videóban Lázár Zsuzsa légiutas-kísérő és Wizz nagykövet Zagar zenéjével kísérve angolul mutat be néhány fővárosi látnivalót, mint például az esemény helyszínéül szolgáló New York-palotát, vagy a turisták egyik fő törzshelyét, a Széchenyi-fürdőt, a Vásárcsarnokot és Bazilikát, és megtudhatjuk, milyen nagy móka a Hop On-Hop Off városnéző buszos szolgáltatást igénybe venni. A videók ötlete a TouristMirror cégtől származik, akik tervükkel megkeresték a Wizz Airt, és megegyeztek a légitársasággal.

Csináljunk valami jópofát

"Klasszikus startup cég vagyunk két-három emberrel. Összeültünk, hogy csináljunk valami jópofát, ami jó nekünk, jó másnak is, és pénzt is lehet vele keresni. Szeretünk utazni, szeretünk emberek között lenni, így alakult ki a koncepció" - mondta a Travelónak Marozsi László a TouristMirror alapítója. A csapat tervében a Közép- és Kelet-Európa legnagyobb fapadosa fantáziát látott, és miután megegyeztek, más úticélokra is kiterjesztették az ismertető filmek készítését. A légitársaság teljes úthálózata 85 desztinációt foglal magában.

Arra a kérdésünkre, kik és hogyan döntöttek arról, mely helyi nevezetességek szerepelhetnek a videókban, Marozsi vázolta az üzleti modellt. Eszerint különféle, turizmusban érdekelt szolgáltatók jelentkezheznek és licitálhatnak arra, hogy mennyit ér meg nekik, hogy szerepeljenek egy exkluzív videóban. A cégalapító szerint a helyszínek kiválasztásában ezen felül részt vesznek a szereplő Wizz nagykövetek, majd az összeállított travel scriptről a végső döntést a légitársaság hozza meg.

Nagykövetek a Facebookról

Fotó: Mark H. Milstein / Northfoto
Fotó: Northfoto / Northfoto
Fotó: Northfoto / Northfoto
Fotó: Northfoto / Northfoto
Fotó: Wizz Air / Wizz air

A videó főszereplői minden desztináció esetében a helyi légiutas-kísérők közül azok ketten, akiket az utasok a kedvenceiknek választottak. "Két évvel ezelőtt egy nagyszabású, egy hónapon át tartó internetes szavazás volt a Facebookon, ahol minden, érintett nemzetből kiválasztották azokat a hölgyeket, akik a Wizz nagykövetei lehetnek" - vázolta a szavazás hátterét a Trevelónak Spengler Petra, aki angoltanárból lett stewardess.

Ez a cím többek közt olyan kötelezettségekkel jár, mint interjúk, reprezentatív megjelenés sajtótájékoztatókon, illetve ha a Wizz Air új gépet vásárol, a nagykövetek kísérik az első útján. Spengler Petra ezenkívül a légitársaság budapesti irodáját bemutató videóban szerepel, amíg a másik nagykövet, Lázár Zsuzsa a fővárosba igyekszik csábítani a külföldieket.

"Azok a budapesti helyek, amelyek láthatók a kisfilmben, az én kedvenceim is, de én szíveseb belevettem volna még egy nagyon fontos turisztikai célpontot, a belvárosi romkocsmákat. Rengeteg külföldi fiatal szereti ezeket a helyeket, szeretnek Budapesten bulizni" - tette hozzá kérdésünkre Spengler Petra.

A Wizz Air számokban

Kelet-Közép Európa legnagyobb diszkont légitársasága 39 A320 Airbus-ból álló flottát üzemeltet 16 állomásról, több mint 250 útvonalon, 84 desztinációval, 30 országba. A cégnél 1500 alkalmazott dolgozik. 2012-ben több mint 12 millió utast szállítottak, ez pedig 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A Wizz Air tavaly tovább növelte útvonalhálózatát, 203-ról 250-re emelte útvonalai számát, működését újabb országokra terjesztette ki, így most már 29 országba indít járatokat, köztük Grúziába, Izraelbe, Szlovéniába és Svájcba is. Csak Magyarországról 1,77 millió utas repült a fapadossal. A cég becslése idén 13,5 millió utas választja majd a légitársaságot.
Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.