Férfiakra hajt az Opel új városi terepjárója

Férfiakra hajt az Opel új városi terepjárója

kocsi
PUBLIKÁLÁS: 2017. december 24. 11:30
Bors

Az Opel immár négy éve hódít a kompakt szabadidő-autók kategóriájában utakra eresztett Mokkával, amellyel elsősorban a hölgyek szívét szerette volna megdobogtatni a német gyár. Az új verzió jelentős ráncfelvarráson esett át, ez a modell ugyanakkor már kicsit férfiasabb, komolyabb külsőt kapott, az Opel nem titkoltan a férfi sofőröket szeretné megcélozni vele. Az X betűvel megtoldott Mokkán főleg az orr-rész kialakításánál változtattak, megkapta az Opel legmodernebb lámparendszerét, ugyancsak szemrevaló a lökhárító és a hűtőmaszk együttese, ugyanakkor az autó oldalán nem változtattak.

Kényelmes utastér

Persze az utasteret is komoly átalakításoknak vetették alá a tervezők. A csövekbe helyezett műszereket felváltotta a klasszikusnak számító, egységes műszerfal, amelybe finomabban integrálták a központi kijelzőpanelt, amelynél néhány feleslegesnek bizonyult kapcsolót is megszüntettek.

A Mokka X egyik aduja az utastér kényelme. Egyrészt az első üléseket kérni lehet a hátnak egészséges, ergonomikus kialakítással, másrészt a hátsó sorban is kényelmesen férnek el az utasok. Talán a magasra emelt ka­rosszéria miatt keményített futómű okozhat némi kellemetlenséget a rossz minőségű utakon, az utasok a legkisebb úthibákat is megérzik, amikor az autó megpattan.

Légies vezethetőség

A Mokka X vezetése könnyed, már-már légies, ugyanakkor a zárt karosszériaforma, a szűk ablak miatt a hátrafelé kilátás erősen behatárolt. Emiatt kifejezetten jó és hasznos opció a manőverezéseknél a tolatókamerára bízni magunkat. A vezető dolgát számtalan elektronikai eszköz könnyíti meg: a sávtartó asszisztens (melynek lényege, hogy a jármű kamerája felismeri, ha a sávunkból éppen kifelé tartunk), utcai táblaleolvasó, a könnyû beállásban segítô parkoló funkció és a persze kamera. Némelyiket ezek közül gyakorlott vezetőknek is nehéz megszokni, a tolatáskor lebillenő külső tükrök például megnehezítik a tolatást.

5,1 milliótól kapható

Tesztautónkat kisebb dízelmotor hajtotta, mely a maga 110 ló­erejével és nagy nyomatékával teljesen elegendő a 4,2 méteres autó mozgatásához. Persze kilövésszerű, gyors előzéseket ne várjunk a Mokka X-tôl, cserébe viszont kedvező, épp csak 5 litert meghaladó fogyasztással kényeztet az 1,6 literes dízel.

A benzines változat kezdőára 5,1 millió forint, míg a dízelt csak eggyel magasabb felszereltségtől lehet megvásárolni, 6,6 millióért.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.