A tolvajok és rablók réme a Budapestről indult új, zöld divatőrület, melyre Németországból, Angliából, Spanyolországból és Olaszországból is vevők az emberek
Az újrahasznosítás jegyében alkotó ötletgazda, Burai Péter biztonsági övekből készülő táskáit nehéz és időigényes a vállról levágni vagy oldalt bemetszeni.
– A táskáim egy bécsi, molinóból készült hordozóeszközből forrták ki magukat. A 2012-ben látott elképzelést egyből tovább is gondoltam, így az egy évvel később elkészült saját modellem a kidobásra szánt molinó anyagán kívül az oldalrögzítéshez használt kerékpárbelsőt, pántnak pedig roncstelepre szánt autóból való biztonsági övet tartalmazott – mesél lapunknak a kezdetekről Péter, aki tovább kísérletezve jutott el az új slágerig.
– Egy táska elkészítéséhez egy autónyi, vagyis 14-15 méternyi biztonsági övre van szükség, színes modellek esetében viszont bonyolultabb a helyzet, ugyanis minden anyagot eredeti árnyalatában hasznosítok – magyarázza, miközben példaként egy kék pántot mutat, mely egy limitált francia autóból való. Bár akad BMW-, Mazda- és Opel-pántja, a kedvence a Lada 1200-as mélyen szőtt, mégis puha öve.
– Könnyebb volna a dolgom, ha kilószám rendelném a biztonsági öveket, de számomra a környezeti terhelés csökkentése a cél, így nagyobb munka árán, bontókból szerzem be a kidobásra szánt anyagokat, amiket alapos tisztítás után, varrva és forrasztva hasznosítok – mutat körbe a műhelyében, ahol a kész darabok mellett kiszuperált légzsákok és hőlégballonanyagok is várják, hogy új értelmet nyerhessenek. Előbbiből táskabelsők és -zsebek, utóbbiból extrém terhelésnek is ellenálló bevásárlószatyrok születnek majd.