Tudtad-e? – Civil szervezetek a tudatos társadalomért (x)

társadalom
PUBLIKÁLÁS: 2015. március 01. 15:44
Márciusban minden eddiginél átfogóbb civil kampány indul, melynek célja a közös, összefogáson alapuló ismeretterjesztés és figyelemfelhívás.
Bors

A projektben részt vevő közel harminc emberi jogi civil szervezet karikatúrákkal illusztrált, egyszerű mondatok segítségével szeretnének érthetőbbé, és a mindennapi tudás részévé tenni olyan aktuális társadalmi és emberi jogi témákat, mint a menekültkérdés, a hajléktalanok és a fogyatékkal élők helyzete, vagy a szexuális kisebbségek ügye.

A kampány fontos társadalmi kérdéseket, azok jogi szabályozását és a hozzájuk kapcsolódó következményeket kívánja átláthatóvá tenni. Olyan témákat közvetít közérthetően, melyekkel az emberek akár nap, mint nap találkozhatnak.

A különösen aktuálissá váló menekültügy mellett a projekt felhívja a figyelmet többek között a hajléktalanok, a börtönből szabadultak, a fogyatékkal élők és a szexuális kisebbségek helyzetére, de információkkal szolgál arról is, milyen kérdésekre tagadható meg a válasz egy állásinterjú során, vagy mi a teendő, ha helyszíni bírsággal kell szembenézni.

A kampány március 2-től 20 munkanapon át 20 egyszerű és közérthető „Tudtad-e” mondat, és hozzájuk kapcsolódva egy-egy Merényi Dániel által készített illusztráció segítségével mozdítja elő a tisztánlátást. A rövid, tömör információk mellé minden esetben egy háttéranyag is társul, amely alaposabb tájékozódást tesz lehetővé, és bepillantást enged a témához kapcsolódó civil szervezetek

A kampány újszerű, egyszerűen értelmezhető kommunikációja bárki számára közelebb hozza azokat a társadalmi témákat, melyekről sok esetben keszekusza, és egymásnak ellentmondó információk látnak napvilágot. A 20 mondat és rajz mellett rádiókampány is segít abban, hogy az üzenetek minél több emberhez eljussanak. A rádió kampányt hangjával D. Tóth Kriszta, Hajós András, Péterfy Bori, Puzsér Róbert, Szabó Sipos Barnabás és Szalay Mariann segítette.

A kampányban bárki bekapcsolódhat az információk terjesztésével, továbbításával. Ha valakit különösen megérint az egyik mondat, vagy egyszerűen csak szeretné, hogy ezekről a közérdekű információkról minél több ember értesüljön, a mondatot és a rajzot megoszthatja közösségi oldalain, részévé teheti e-mail aláírásának, vagy kinyomtathatja és kiplakátolhatja. A cégek, vállalkozások pedig „örökbe fogadhatják” azt a mondatot, témát, üzenetet, amit különösen fontosnak éreznek, és közzétehetik cégük honlapján, Facebook oldalán, hírlevelében, számlalevelében vagy akár A projektnek köszönhetően a civilek talán minden eddiginél közvetlenebb módon tudnak szólni az emberekhez, így még többen ismerhetik meg céljaikat, tevékenységüket.

A kampány hivatalos oldala: www.tudtade.blog.hu, illetve https://www.facebook.com/civiltudtade

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.