Bosszankodnak az utasok a vak táblák miatt

BKV
PUBLIKÁLÁS: 2013. december 16. 10:00
Most még csak tesztüzemben működik a FUTÁR (Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszer), aminek tavasztól a főváros 263 pontján kell ellátnia pontos információkkal az utazókat. 6,7 milliárd forintot költöttek erre. A Bors munkatársai megnézték néhány csomóponton, hogyan üzemel a teszt. Az eredmény siralmas.
Bors

Hat nappal azután, hogy Kispesten kitették az első Futár-kijelzőt, egy jól célzott dobással vagy lövéssel betörte valaki az egy centis üveget.

Műanyagfóliával vonták be a táblát (fotó: Birton Szabolcs)
 
Az Astoria metrókijáratában fejmagasságban szerelték fel a táblát, ami így balesetveszélyes.

(Fotó: Birton Szabolcs)

A buszmegállóban két felkiáltójel figyelmeztet a semmire. A Blahán, az Árpád-hínál és az Örs vezér téren is hasonló a helyzet.

(Fotó: Birton Szabolcs)

A Kálvin téren egy lezárt borítékot találtunk. Reméljük, tavaszra kiderül, ki és mit üzen nekünk. Addig türelem.

A Puskás Ferenc Stadion megállóban se üzenet, se felkiáltójel, szemben a KÖKI-vel, ahol becsületesen közlik velünk, hogy a berendezés nem üzemel.

(Fotó: Birton Szabolcs)

Egyetlen helyen találtunk jól működő berendezést. A Lehel téri csarnok előtt a metrótól a felszínre érve minden irányban leolvashatjuk, mennyi idő múlva érkezik troli vagy autóbusz.

Fotó: Móricz István

A Széna téren a tábla nem sok információt ad, a bkk honlapjára utalja az érdeklődőt. – Hát ettől sokkal okosabbak nem leszünk itt az utcán! - bosszankodik Darai Ildikó. – Ha ez így marad, kidobott pénz az a sok milliárd forint. Pedig jó lenne látni, mikor indulnak a buszok a térről.
 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.