Most még csak tesztüzemben működik a FUTÁR (Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszer), aminek tavasztól a főváros 263 pontján kell ellátnia pontos információkkal az utazókat. 6,7 milliárd forintot költöttek erre. A Bors munkatársai megnézték néhány csomóponton, hogyan üzemel a teszt. Az eredmény siralmas.
Hat nappal azután, hogy Kispesten kitették az első Futár-kijelzőt, egy jól célzott dobással vagy lövéssel betörte valaki az egy centis üveget.
Műanyagfóliával vonták be a táblát (fotó: Birton Szabolcs)
Az Astoria metrókijáratában fejmagasságban szerelték fel a táblát, ami így balesetveszélyes.
(Fotó: Birton Szabolcs)
A buszmegállóban két felkiáltójel figyelmeztet a semmire. A Blahán, az Árpád-hínál és az Örs vezér téren is hasonló a helyzet.
(Fotó: Birton Szabolcs)
A Kálvin téren egy lezárt borítékot találtunk. Reméljük, tavaszra kiderül, ki és mit üzen nekünk. Addig türelem.
A Puskás Ferenc Stadion megállóban se üzenet, se felkiáltójel, szemben a KÖKI-vel, ahol becsületesen közlik velünk, hogy a berendezés nem üzemel.
(Fotó: Birton Szabolcs)
Egyetlen helyen találtunk jól működő berendezést. A Lehel téri csarnok előtt a metrótól a felszínre érve minden irányban leolvashatjuk, mennyi idő múlva érkezik troli vagy autóbusz.
Fotó: Móricz István
A Széna téren a tábla nem sok információt ad, a bkk honlapjára utalja az érdeklődőt. – Hát ettől sokkal okosabbak nem leszünk itt az utcán! - bosszankodik Darai Ildikó. – Ha ez így marad, kidobott pénz az a sok milliárd forint. Pedig jó lenne látni, mikor indulnak a buszok a térről.