A fapados légitársaság gépének kapitánya a mosdóba ment, ám visszatérni már nem tudott a pilótafülkébe, az első tiszt ugyanis elaludt és nem engedte be. Végül bejutott, ám a gép percekig irányítás nélkül repült.
A súlyos incidens még szeptemberben történt, ám csak most hozta nyilvánosságra az érintett holland légitársaság, írja a Daily Mail. A Transavia utasokkal teli gépe már két és fél órája úton volt, amikor a kapitány kiment a mosdóba.
Amikor vissza akart térni a pilótafülkébe, hiába próbált kommunikálni a másik pilótával a belső hálózaton keresztül, nem kapott választ.
Amikor percekkel később végül sikerül bejutnia, megdöbbenve látta, hogy az első tiszt elaludt.
Arról egyelőre nem közöltek adatokat, hogy a Krétára tartó Boeing 737-es gépen hány utas ült, de az biztos, hogy az utasszállító irányítás nélkül repült több ezer méter magasan.
Szeptemberben a pilóták már tiltakoztak az EU által elfogadott új repülési szabályok ellen - melyek szerint 22 órán át vezethetnek utasszállító gépet pihenés nélkül. Szakértők szerint ez a szám rendkívül megterheli az emberi szervezetet, és egyértelműen megnöveli annak esélyét, hogy egyes pilóták elalszanak, vagy részegséghez hasonló bódult állapotba kerülnek a fáradtságtól.
Az egyszerre repülhető órák száma - 18 óra - már eddig is problémákat okozott. Brit felmérések szerint minden második pilótával előfordult már, hogy elnyomta az álom repülés közben, egyharmaduk pedig arról is beszámolt, hogy amikor felébredt, társát is alvó állapotban találta.
Ezek után érthető a légiközlekedési dolgozók aggodalma, hogy az új szabályok még nagyobb veszélybe sodorhatják az utasokat.