
Ha úgy érezzük, hogy átvert a szállásadó, a hotel vagy az apartman teljesen eltér a hirdetésben látottaktól, az nem csak bosszantó, de anyagilag is komoly veszteséget okozhat. A legtöbben ilyenkor tehetetlennek érezzük magukat, pedig van megoldás! Ebben cikkben megmutatjuk, milyen lépéseket érdemes megtenni már a helyszínen, kivel kell felvenni a kapcsolatot, mitől függ a foglalás visszatérítése, mikor jár vissza a befizetett pénz és hogyan tudunk panaszt tenni – akár hivatalosan is booking átverés, vagy bármilyen más szállás probléma esetében. Ne hagyjuk, hogy az álomnyaralás rémálommá váljon!
Amikor megérkezünk az előre lefoglalt vagy éppen kifizetett szálláshelyre, sajnos kellemetlen meglepetések is érhetnek bennünket. Előfordulhat, hogy a hely nem ott van, ahol mondták, vagy a berendezése, tisztasága kifogásolható. Ilyenkor azonnal jelezzük a kifogásainkat, szóljunk a szállásadónak írásban is, hogy esélyt adjunk a cserére, vagy a javításra.
Ha a szállás nem felel meg az előzetesen közölt leírásnak, képeknek, az megtévesztésnek minősülhet. Ez akár fogyasztóvédelmi eljárást is vonhat maga után. Erre felkészülve dokumentáljunk mindent, készítsünk fotókat, videót a problémáról, ezekkel tudjuk később bizonyítani az igazunkat.
Ha panaszt teszünk a szolgáltatónál, ő köteles azt a fogyasztóvédelmi törvény rendelkezései alapján haladéktalanul kivizsgálni. Ha azonnal nem tudja kivizsgálni, vagy nem vagyunk elégedettek a panasz kezelésével, köteles jegyzőkönyvet felvenni róla, és annak másolatát átadni nekünk. Innentől kezdve 30 nap áll a szolgáltató rendelkezésére, hogy a panaszt kivizsgálja és megtegye a szükséges lépéseket.
Ha a szállásadó nem azt adja, amit ígért, akkor jogosultak lehetünk árleszállításra, azaz elfogadjuk a kapott szállást, csak olcsóbban, vagy súlyos hiba esetén felmondhatjuk a szerződést és visszakövetelhetjük a pénzt.
Az online szállásközvetítő platformoknál az ügyfélszolgálat közvetít a vita során. Ha rajtuk keresztül foglaltunk, probléma esetén őket keressük meg, de arra készüljünk fel, hogy általában előnyben részesítik a jól dokumentált panaszt.
Ha nem sikerül helyben megoldást találnunk, a Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is fordulhatunk. Ha a szállásadó magyar, a hazai szabályok szerint kell eljárnia, akkor is, ha külföldi vendégnek adta ki az ingatlant. Kicsit komplikáltabb a helyzet Európán kívül, itt ugyanis a helyi szolgáltatókkal, vállalkozásokkal szemben csak a helyi hatóságoknál tehetünk panaszt. Az eset súlyától függően mindenképp érdemes a problémákat haladéktalanul jelezni, hiszen ezzel nem csak magunkat, hanem utazó sorstársainkat is megkímélhetjük sok bosszúságtól.
Amennyiben a fogyasztóvédelmi hatóságok közreműködése sem jár eredménnyel, még nyitva áll a bírósági út, továbbá bűncselekmény gyanúja esetén a rendőrséghez is fordulhatunk.
Íme egy videó, ami bemutatja mire érdemes még odafigyelni:
Ezek a cikkek is érdekelhetnek:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.