Csúcsosodik a botrány a DPD-nél, már Szegeden is teljes a káosz

futárszolgálat
PUBLIKÁLÁS: 2025. december 19. 16:40
A futárcéget érintő bajok országszerte terjednek. Nemrég vizsgálat is indult a megkésett csomagok ügyében.

A minap lapunknak is nyilatkozott a DPD, akiknek a karácsonyi hajtás miatt rengeteg rendeléssel problémájuk akadt. A tömeges panaszok és elérhetetlen ügyfélszolgálatuk miatt káosz alakult ki, amiből nagyobb problémájuk is lehet.

karácsonyi hajtás
A karácsonyi hajtás problémákat okoz a futárcégnél / Forrás: Freepik.com (Képünk illusztráció)

A karácsonyi hajtás miatt káosz alakult ki a DPD-nél

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége szerint elfogadhatatlan, ahogy a DPD és más futárszolgálatok kezelték a helyzetet, különösen, hogy a fogyasztókat tették felelőssé a késésekért. A delmagyar.hu cikke szerint a futárcég próbál megoldást  találni a kialakult helyzetre.

A problémák nem csak a fővárosban vannak jelen, ugyanis Szegeden is káosz alakult ki, amiért nem tudták átvenni a csomagjaikat a megrendelők, mivel az állítások szerint megteltek a választott automaták. A cég megoldása a budapesti átvétel lett volna, amiért nem lelkesedtek a szegediek.

A portál információi szerint a Szegeden kialakult helyzetet próbálják mérsékelni a DPD-kirendeltségei, így a csomagok része személyesen vehető át a Kossuth Lajos sugárúti csomagponton, a jövő hét elején pedig a helyi lerakatnál is átvehetők a küldemények.  Az érintetteket e-mailben értesítik, a csomagok átvételére csak meghatározott időszakban van lehetőség.  

Vizsgálat indult az ügyben

A fogyasztóvédők nem győzik hangsúlyozni, hogy a jogszabályi előírások betartása nem opcionális. Ha egy áruház vagy cég megadja, hogy egy hét múlva érkezik a csomag, akkor azt kötelessége betartani - ez szerződéses kötelezettség, amelyet az általános szerződési feltételekben szereplő „kibúvók” nem írhatnak felül. A szövetség szerint elfogadhatatlan az az érvelés is, hogy „összességében minden rendben”, mert a kézbesítések 90 százaléka sikeres. 

A teljesítési arány 90 százalék. Lehet, hogy ez a cégnek jó, de az érintett 10 százaléknyi fogyasztónak nem

 – teszik hozzá. 

A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára fogyasztóvédelmi vizsgálat elindítását kezdeményezte, a Fővárosi Kormányhivatalnál.  A vizsgálat célja annak tisztázása, hogy a kézbesítési és ügyfélszolgálati eljárások megfelelnek-e a hatályos fogyasztóvédelmi előírásoknak, valamint hogy az érintett fogyasztók milyen formában és mértékben jogosultak kártérítésre. 

 

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.