Mint arról korábban beszámoltunk, szerda délelőtt egy kocsi és egy utasokat szállító busz ütközött össze a 24-es főúton, Mátraháza és Sástó között. A becsapódás akkora erővel történt, hogy a busz eleje teljesen összeroncsolódott, ablakai kitörtek, de a kocsi is totálkárra törött. A busz utasai közül többen kizuhantak az ablakon, de csodával határos módon senki nem szenvedett életveszélyes sérüléseket. A helyi lakosok kiakadtak, a baleset előtt többen is látták a tesztautót száguldozni, így volt aki azt mondta nem meglepő, hogy baleset lett a vége.
Hogy pontosan miként történt a baleset, annak a körülményeit még vizsgálja a rendőrség, de kérdésünkre azt megerősítették, hogy az autó forgalomban való részvétele a jogszabályoknak megfelelő volt. A legvalószínűbb magyarázat, hogy amikor a kocsi Mátraháza felé haladt, egy jobbos kanyarban átsodródott és a autóbusznak ütközött. A busz vezetője megpróbált kitérni a kocsi elől, ezért balra kormányozta a járművet.
A balesetben összesen heten sérültek meg, köztük volt egy gyerek, de a busz sofőrjét is kórházba kellett szállítani. Felkerestük a Heves Vármegyei Markhot Ferenc Kórházat, akik kérdésünkre a következőt közölték:
A hatvani Albert Schweitzer Kórházba szállított a mentő 7 sérültet, közülük 4 sérültet a Traumatológiai osztályon kezelnek törésekkel, 3 sérültet járóbeteg ellátásban láttak el (szakrendelésen), egy gyermeket megfigyelésre fektettek be a Gyermek osztályra.
A baleset után valósággal felrobbant az internet, rengetegen kiakadtak amiatt, ahogy az autósok közlekednek a közeli szerpentineken, szerintük sokan versenypályaként használják ezeket az utakat.
– Ezen a szakaszon rengeteget járok. 10-ből 7 autós úgy jön, hogy nem tudja tartani a sávját – osztotta meg tapasztalatait Tamás.
Időközben felröppent a hír, hogy a személyautó az a tesztautó volt, amit a környékbeliek láttak a napokban száguldozni. A típusát is sikerült beazonosítani: egy elektromos iX3-as BMW modell, amit szeptemberben terveznek bemutatni álcafólia nélkül Németországban, a tömeges gyártását pedig 2026 elejétől tervezik.
Ez az autó elment mellettem reggel 9 óra után, Gyöngyösön a Karácsondi úton, amikor hazafelé jöttem. Nem ment lassan itt sem. Itt az eredménye
– írta egy szemtanú a Facbeookon.
Gábor szerint már hetek óta gyorsulgatnak eszetlenül a tesztautóval, Rózsa pedig a következőkről számolt be: „tegnap délután még a Kertész úton ralizott, türelmetlenkedett a besorolóknál az autó.”
Azokat a modelleket, amik még a tömeggyártás előtt állnak, nem elég a gyár területén lévő tesztpályákon tesztelni, hanem a nyílt forgalomban is megnézik, hogy hosszú távon hogy viselkedik a futómű, a fékek vagy épp az akkumulátor. A mátrai szerpentinek például tökéletes terepként szolgálnak a hegyvidéki tesztekhez – természetesen a KRESZ szabályok betartása mellett.
Megkerestük Lovas Károly közlekedésbiztonsági szakértőt, hogy utána járjunk a tesztautók jogi szabályozásának.
A közlekedés szempontjából olyan nem létezik, hogy tesztautó vagy nem teszt autó. Egy autó akkor vehet részt a forgalomban, ha van érvényes műszaki engedélye
– magyarázta a szakértő a Borsnak, majd hozzátette, hogy két kategóriát kell elkülöníteni.
Ilyen esetben magára a rendszámra van egy műszaki és egy kötelező biztosítás kiváltva. Ez azt is jelenti, hogy az autó műszakilag alkalmas a közlekedésre. Az viszont teljesen szabályozva van, hogy ki, mikor, milyen célból használhatja az ideiglenes rendszámos kocsit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.