Mindenki a férfiak terepének hiszi: meglepő területen kerültek fölénybe a nők

videójátékok
PUBLIKÁLÁS: 2025. október 17. 14:12
Megdöbbentő! Vannak már olyan országok Európában, ahol a legfrissebb kutatás alapján már a női gamerek többsége olvasható ki a statisztikából.

A videójátékok piaca, mind hardveres és mind szoftveres fronton még mindig felívelőben van. A konzolok, mobileszközök és PC-k folyamatosan fejlődnek, gyorsulnak, egyre több és több funkcióval rendelkeznek, amiért a játékosok nem restek ott hagyni akár csillagászati összegeket is. Amikor arról zajlanak az iparági pletykák, hogy a Grand Theft Auto VI 100 dollárért kerülhet a polcokra, akkor igenis komolyan kell arról beszélni, hogy olyan célcsoportra kell lőni a fejlesztőknek, akik fizetőképesnek tekinthetőek. A legfrissebb kutatások alapján egyelőre nem kell aggódni a cégeknek, mivel a Global Report 2025-ös felmérése alapján a 16 év feletti korosztályban a gamerek átlagéletkora 41 év, Európában 46 év. Ez elsőre hihetetlennek tűnik, mivel általában a fiatalabb generációkkal köti össze a közbeszéd a videójátékokat. Azonban bele kell abba is gondolni, hogy gamernek számít a Candy Crusht pörgető anyuka, aki munkába igyekszik, a World of Tanksszel kikapcsolódó apuka, valamint a Szókeresőző nyugdíjas is. Bizony, a gamerség egy kortalan és nemtelen szabadidős tevékenység, ami a mindennapok szerves részévé vált az utóbbi évtizedekben. Ráadásul a női gamerek aránya sokkalta magasabb, mint azt az átlagember hinné!

Majdnem annyian vannak a női gamerek, mint a férfiak
Majdnem annyian vannak a női gamerek, mint a férfiak - sőt, Európában mér többségbe is kerültek!   Fotó: ChatGPT

Egyre többen vannak a női gamerek: Európában már ők a többség!

A Global Report kifejezetten azokat a gamereket vizsgálta 21 országban, akik aktívan űzik ezt a kikapcsolódást. Összesen 24 216-an válaszoltak a kérdésekre, szóval kifejezetten nagy mintából dolgozhattak a kutatók. A kinyert adatok megmutatják, hogy a nő-férfi arány gyakorlatilag kiegyenlítődött. Amíg világszinten 51%-ban még a férfiak vannak többségben, Európában 51%-ban már a nők. Kifejezetten érdekes, hogy egyetlen vizsgált európai országban sincs előnye a férfiaknak ebben a kategóriában, Németország és Olaszország tud csak 50-50%-ot felmutatni, mindenhol máshol 1-2% a nők “előnye” ebben a kategóriában.

Az összes gamer 60-70%-a naponta játszik valamilyen online programmal, a többség egyedül csatlakozik fel a világhálóra. A válaszadók 65-70%-a a “szórakozást” jelölte meg, mint elsődleges ok arra, hogy a videójátékokat választja szabadidejében. Második helyen a stresszlevezetés és kikapcsolódás, harmadikon az agytorna bukkant fel az okok között.

A jelentős többség mobil eszközökön pörgeti a játékokat, avagy mindenképpen érdemes a fejlesztőknek fókuszálni erre a platformra. A PC-k és laptopok együttesen fej-fej mellett haladnak a konzolokkal és kézikonzolokkal. Van olyan ország (Spanyolország), ahol jelentős az előnye az utóbbi platformnak, máshol (Lengyelország és Németország) magabiztosan vezetnek a számítógépek. Globális szinten 55% a mobil eszközök részesedése, 21-21%-ot kapnak a PC-k és laptopok, valamint a konzolok, a maradék 2%-nak a VR-készülékek örülhetnek.

A megkérdezett gamerek 77%-a gondolja úgy, hogy a játék fejleszti a kreativitásukat, 76% szerint a problémamegoldó képességeik profitálnak belőle, 74-74% szavazatott kapott a csapatmunka és a kognitív képességek válaszlehetőség, 72%-ot az alkalmazkodóképesség 71%-ot a kritikus gondolkodás.

Végül, de nem utolsó sorban meg kell emlékezni Olaszországról, ugyanis a 16 év feletti gamerek között a legidősebbek a “csizmán” találhatóak meg. Az átlagéletkor a “csizmán” 50 év, ami 2 évvel előzi Franciaországot, 4-gyel Németországot, Spanyolországot és az Egyesült Királyságot. Sajnos Magyarország nem szerepelt a Global Report kutatásában, de minden évben elkészül a nagy magyar körkép, amelyből kiderül, hogy hányan, hogyan és mennyit játszanak a digitális térben.
 

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.